בנט על חוק האזרחות: "פגיעה בביטחון המדינה היא קו אדום"

רה"מ התייחס להצבעה הצפויה במליאה ופנה לחברי האופוזיציה: "לא פוגעים בביטחון בשביל רבע נקודה פוליטית". שקד: "מקווה שעד הלילה יהיה רוב לחוק". נתניהו: "בנט רוצה 'ללכת עם ולהרגיש בלי'"

זמן צפייה: 01:39

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו למשבר סביב חוק האזרחות ואמר: "האופוזיצה צריכה לגלות אחריות לאומית. יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום". עוד הוסיף לומר בנט: "הכנסת אלפי פלסטינים ואזרוח שלהם, ופגיעה בביטחון המדינה בשביל רבע נקודה פוליטית - זה פשוט לא הדבר הנכון לעשות".

מייד אחריו נשאה דברים שרת הפנים, איילת שקד, והתייחסה גם היא להצבעה הצפויה במליאה: "נכון לרגע זה אין רוב לחוק, אבל אני מקווה שעד הלילה יהיה לו רוב". בנוסף, שקד התייחסה בדבריה לאופוזיצה, וטענה כי "עד עכשיו לא הייתה מפלגת אופוזיציה לאומית שהתנגדה לחוק".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>  

הפסד לקואליציה: חוק האזרחות נפל בוועדה המסדרת – ויעלה למליאה

משפט נתניהו שוב נדחה: צפוי להתחדש ב-19.7 – יומיים לפני הפגרה

שרת החינוך: "עובדים על שינוי שיטת הבגרות"

איילת שקד
איילת שקד | צילום: ערוץ הכנסת

עוד הוסיפה שרת הפנים לתקוף את חברי האופוזיציה: "ראיתי שחלק מראשי מפלגות האופוזיציה עומדםי מול המצלמות ופשוט משקרים. מדובר באנשים חכמים שמבינים את המשמעות המשפטית של החוק ואת המציאות בישראל - ובכל זאת הם בוחרים לשקר לאזרחי מדינת ישראל".

זמן קצר לאחר מכן, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נשא דברים בהקשר לחוק ותקף: "בשביל להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים, בנט בישל דייסה עם המפלגות מרצ, רע"ם ויש עתיד, אך את הימין השאיר מחוץ". עוד הוסיף נתניהו: "אם אכפת לך מהמדינה, ולא מהכיסא שלך, הצטרף אלינו למשא ומתן סביב חוק יסוד ההגירה ובוא נעביר אותו עוד היום".

יו''ר האופוזיצה בנימין נתניהו
יו''ר האופוזיצה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

בהמשך אמר יו"ר האופוזיציה: "שקד וניסקורן דחו בעבר את חוק יסוד ההגירה וגרמו לנזק עצום. האחריות כעת היא על ממשלץ בנט-לפיד. אתם לא יכולים להקים ממשלה שמבוססת על כוחות אנטי ציוניים, ולהגיד לנו 'בואו תצילו אותנו מהשבר והכשל הזה'. אתם צריכים להציל, תעבירו אתנו את החוק. אין פתרון אחר".