משרד הבריאות: יעילות החיסון לקורונה ירדה בחודש האחרון ל-64%

מניתוח שערך המשרד עולה כי מ-6 ביוני, במקביל להתפשטות הזן ההודי, חלה ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ומחלה עם תסמינים. עם זאת, שיעור יעילות החיסון במניעת מחלה קשה נותר יציב – 93%

זמן צפייה: 13:01

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי לאחר שניטר את יעילות החיסון מאז 6 ביוני, עולה כי יעילותו ירדה במהלך החודש האחרון ל-64 אחוזים במניעת הדבקה ומחלה עם תסמינים - זאת במקביל להתפשטות הזן ההודי בישראל.

עם זאת, יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה מנגיף הקורונה עומדת על 93%. בשל הירידה ביעילות החיסון מפני הדבקה, משרד הבריאות קרא גם למחוסנים שחשים בתסמינים להגיע ולהיבדק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על חוק האזרחות: "פגיעה בביטחון המדינה היא קו אדום"

אריה שיף הורשע בהמתה בקלות דעת; תיבדק כשירותו לעבודות שירות

"ללינוי אין קלאס": ההקלטות שמסעירות את איגוד ההתעלמות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מאז חצות אובחנו 369 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-50 אלף בדיקות מתוכן 0.7% היו חיוביות. מתוך המאומתים החדשים 15 חזרו מחו"ל, ובהם 14 היו מחוסנים. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 2,766 בני אדם, מתוכם 35 במצב קשה, ובהם 16 מונשמים. מספר מקיר המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,429.

‏כזכור, אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בעקבות ההדבקה הנרחבת של מחוסנים בנגיף הקורונה, במשרד הבריאות שוקלים לחייב בבידוד גם הורים לילדים מאומתים שנדבקו במסגרותיהם, זאת עקב המגע ההדוק שהם מקיימים עמם. על פי נתוני משרד הבריאות, כיום בישראל ישנם כ-60 אלף בני אדם ששוהים בבידוד - בהם ילדים רבים, שאינם מחוסנים.