במשרד הבריאות שוקלים: הורים לילדים חולי קורונה יחויבו בבידוד

בשל העובדה כי בגל התחלואה הנוכחי ישנם מחוסנים שנדבקו בנגיף, במערכת הבריאות העלו את האפשרות להרחיב את מעגל החייבים בבידוד • באוצר מוטרדים: השיח על הגבלות יבלום חזרה של עובדים מחל"ת

זמן צפייה: 09:06

‏בעקבות ההדבקה הנרחבת של מחוסנים בנגיף הקורונה, במשרד הבריאות שוקלים לחייב בבידוד גם הורים לילדים מאומתים שנדבקו במסגרותיהם, זאת עקב המגע ההדוק שהם מקיימים עמם - כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13. על פי נתוני משרד הבריאות, כיום בישראל ישנם 60 אלף בני אדם מבודדים - בהם ילדים רבים, שאינם מחוסנים.

על אף שבכירים ומומחים במשרד הבריאות תומכים במהלך, שר הבריאות ניצן הורוביץ עדיין מתלבט בעניין, זאת בשל ההשלכות הכלכליות הדרמטיות שעלולת להיווצר ממהלך שכזה. בימים הקרובים צפויים להתקיים דיונים בנושא, במסגרתם יוחלט המתווה הסופי לבידוד המשותף של ההורים וילדיהם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ שוחח עם מנכ"ל פייזר: דנו באפשרות לאספקת חיסונים נוספים

"שילוב של איש רוח ולוחם": אלוף משנה שרון אסמן הובא למנוחות

"קיבל הזדמנות להיפרד": המחלץ שמצא את גופת בתו בהריסות במיאמי

המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד
המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, שרי קבינט הקורונה צפויים להתכנס ביום שלישי הקרוב על מנת לדון בהחזרת התו הירוק, זאת כחלק מהמאמץ למנוע את עליית התחלואה הנוכחית. ככל הידוע בשלב זה, מדובר בתו ירוק שונה מזה שהופעל בצאת הסגר השלישי, אלא הוא יפעל במתכונת ייעודית וממוקדת עבור אוכלוסיות בסיכון גבוה כגון קשישים ובני נוער.

כך למשל, במשרד הבריאות שוקלים לחייב נערים להיבדק לנגיף טרם כניסתם לקייטנות הקיץ, או להציג תוצאה שלילית לקורונה שתוקפה עד 72 שעות מאז הביצוע. לפי משרד הבריאות, מתווה ההגבלות הנקודתיות לא צפוי להפר את השגרה במשק הישראלי המתאושש. למרות זאת, במשרד האוצר מוטרדים מעצם השיח על הרחבת ההגבלות והבידודים, וחוששים שהוא יבלום חזרה של עובדים מחל"ת.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בינתיים, וחרף העובדה כי לא מעט מהמאומתים מגיעים מרחבי העולם ומכניסים את הווריאנטים לישראל, בנמל התעופה בן גוריון עדיין נרשמים מחדלים בניהול המצב. לחדשות 13 נודע כי זמן ההמתנה לתוצאות בדיקת הקורונה במעבדות שמספקות שירות לנוחתים בנתב"ג, עומד בממוצע על 15 שעות.

כמו כן, ישנם רבים שכלל לא מקבלים את התוצאות לידיהם, זאת מכיוון שהבדיקות מועברות לפיענוח ברחבי הארץ - מה שגורם לעיכוב ואף לאיבוד חלק מהבדיקות. יש לציין כי החברה הקודמת שזכתה במכרז משרד הבריאות מסרה את התשובות בתוך שש וחצי שעות.

קבינט הקורונה, בנט, לפיד
קבינט הקורונה התכנס כדי לדון במצב התחלואה | צילום: רויטרס

נתונים מעודדים - החיסון מול וריאנט הדלתא יעיל ב-95% במניעת תחלואה קשה

למרות העלייה במספר המאומתים בקרב אוכלוסיית בתי האבות, שמרביתה מחוסנת, נתונים של חברת התרופות "פייזר" חושפים כי החיסון של החברה יעיל ב-90% מול הווריאנט ההודי (דלתא) של נגיף הקורונה, ויעיל ב-95% במניעת תחלואה קשה. כלומר, גם אם מחוסנים ידבקו בנגיף - הם יחוו מחלה קלה בלבד.

עם זאת, יש לזכור כי החיסון לא מעניק הגנה של 100% מפני הנגיף, כאשר עדיין ישנן אוכלוסיות נרחבות, ובראשן ילדים, שטרם התחסנו מפניו, לכן הקורונה יכולה לפגוע בהם.

בישראל ביקשו הבהרות מ"פייזר" בנוגע למתן זריקה שלישית למחוסנים, אלא שבחברה השיבו כי טרם נמצאים בידיהם הנתונים בנושא. עם זאת, הזריקה השלישית של החיסון נגד הקורונה תינתן למדוכאי חיסון כבר בימים הקרובים. לגבי יתר האוכלוסייה - החיסונים צפויים להנתן לקראת סוף השנה הנוכחית, אך העניין טרם אושר סופית.