למען הביטחון והטבע: מאות עצים יינטעו בעוטף להגנה מפני רקטות

קק"ל תנטע עצים על סוללת ביטחון שסמוכה לקיבוץ ארז כחלק מהשלב הרביעי בפרויקט נטיעות הביטחון באזור. מטרת הפרויקט היא לבנות מחסום טבעי סביב הכבישים והיישובים שבסיכון מירי קסאמים

נטיעת עצים בקיבוץ ארז בעוטף עזה
נטיעת עצים בקיבוץ ארז בעוטף עזה | צילום: איציק לוגסי יערן קק״ל

מאות עצים חדשים יינטעו על סוללת ביטחון שסמוכה לקיבוץ ארז בעוטף עזה כחלק מהשלב הרביעי בפרויקט נטיעות הביטחון באזור. כך הודיעה אתמול (שני) הקרן הקיימת לישראל. מטרת הפרויקט היא לטעת עצים מסביב ליישובים וסמוך לכבישים שיהוו מחסום טבעי בין תושבי עוטף עזה לבין ירי המחבלים מעזה.

לאחרונה, מאז הוקמה סוללת העפר על ידי הצבא, עבדו אנשי קק"ל על נטיעות של 600 עצים בסמוך לקיבוץ. סוללת העפר נבנתה במקום במטרה להוות מחסום בין הנוסעים על כביש 34 לרצועה. נטיעת עצים על הסוללה נועדה להוות חלק מהמחסום הביטחוני, אך גם כדי לשמור על הסוללה מפני נזקי מזג האוויר וכדי לאפשר לנוסעים על הכביש להנות מנוף ירוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שנה ללא מפכ"ל: אלו המועמדים המובילים לתפקיד

שנה לאחר ההבטחה: ישראל לא העבירה את הכסף להקמת הכפר בגואטמלה

מתחים בגוש השמאל: במרצ לא מוכנים לתת לשפיר מקום בכיר במפלגה

נטיעת העצים בקיבוץ ארז בעוטף עזה
נטיעת העצים בקיבוץ ארז בעוטף עזה | צילום: איציק לוגסי יערן קק״ל

גיל סיאקי, מנהל מחלקת יער בקק"ל מרחב דרום, סיפר: "מהרגע שהחלו פעולות הירי הישיר מעזה ידענו שאנו צריכים להירתם למשימה ולהענות לבקשת גורמי הביטחון. העצים שאנו נוטעים משמשים כך לשתי מטרות – הראשונה והעיקרית היא ביטחון לתושבי העוטף והשנייה היא כמובן הגדלת הריאה הירוקה והשטח הנטוע בעצים בדרום".

לפני כשבועיים תקף צה"ל יעדי טרור ברצועה, זאת לאחר ששלוש רקטות שוגרו יום לפני כן לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של ארגון חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה".