מתחים בגוש השמאל: במרצ לא מוכנים לתת לשפיר מקום בכיר במפלגה

בכירים במפלגה טוענים כי חברת הכנסת פעלה לבד במסגרת המו"מ הקואליציוני, ולא מעוניינים לוותר בשבילה על הכיסא ולקדם אותה ברשימה • עמיר פרץ לא שולל איחוד עם מרצ: "זה לא הזמן להחליט"

זמן צפייה: 01:00

בחירות 2020: במפלגת מרצ לא מעוניינים לתת לחברת הכנסת סתיו שפיר מקום בכיר ברשימה לכנסת ה-23. לטענת בכירים במפלגה, שפיר פעלה לבד במסגרת המשא ומצתן הקואליציוני וגרמה להם מבוכה. כמו כן, הם לא היו מרוצים מהקמפיין שניהלה. במפלגה מעוניינים להחזיר את עיסאווי פריג' למקום ריאלי, ומוכנים ככל הנראה להעניק ליאיר גולן את המקום החמישי.

חברת הכנסת שפיר מסרה בתגובה כי "מדובר באוסף עסקנים במרצ, שרוצים לשמור על כיסאותיהם ומונעים איחוד עם העבודה".

לעוד כתבות בנושא:

סער: "בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא"

בחירות 2020: הימין החדש השיקה קמפיין; מרצ לא תערוך פריימריז

עמיר פרץ על חיבורים אפשריים בגוש: "בעוד חודש נבחן את המצב"

סתיו שפיר
סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

בד בבד, עמיר פרץ אינו שולל איחוד אפשרי עם מרצ. אולם, מקורביו טוענים כי "זה לא הזמן להחליט", ומחכים לראות אם שתי המפלגות יכולות לעבור את אחוז החסימה בנפרד. עם זאת, אם יתברר שיש סכנה שלא ייכנסו לכנסת, החיבור לא יישלל.

מוקדם יותר היום, הוחלט כי במרצ לא יתקיימו בחירות מקדימות לרשימה, ולא ליושב הראש. כידוע, אחרי סיבוב הבחירות הראשונות מרצ הלכה לפריימריז במפלגה, שבהן הודחה זנדברג מראשותה כשהפסידה לניצן הורוביץ. זנדברג נבחרה בבחירות ברשימה במקום הראשון, ונמצאת כיום במקום השני.

עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון
עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון | צילום: חדשות 13

ביום חמישי, כזכור,יו"ר העבודה-גשר התייחס בריאיון לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון לפירוק הכנסת ה-22 ולאיחודים אפשריים בגוש השמאל מרכז. פרץ אמר כי "בנינו אלטרנטיבה מאוד מרגשת שלא מיצתה את עצמה, החיבור ביני לבין אורלי לוי הוא שיש לו גם תוכן ומשמעות".

בהתייחס להיתכנות כי רשימתו תתחבר עם רשימה אחרת אמר פרץ: "בעוד חודש נבחן את המצב ואז נחליט אם יש מקום לאיחודים. ברצוננו להגדיל את הגוש ולהגיע למלוא היכולת להחליף את בנימין נתניהו ואת מדיניותו".

פרץ הגיב על המצב הלא מזהיר של הרשימה בסקרים, שכרגע מנבאים לה 5 מנדטים: "בסיבוב הקודם עבודה-גשר הביאה הישג יפה של 6 מנדטים - למרות הלחץ עלינו ובניגוד לתחזיות שלא נעבור את אחוז החסימה. אנחנו מתחילים מנקודת פתיחה טובה".