שנה לאחר ההבטחה: ישראל לא העבירה את הכסף להקמת הכפר בגואטמלה

אשת רה"מ השתתפה בהנחת אבן הפינה בדצמבר שעבר, אך התרומה שהייתה אמורה לממן את שכונת "ירושלים החדשה" עבור נפגעי התפרצות הר הגעש פואגו - לא הגיעה. "מחכים לעזרה שהבטיחו להעניק לנו"

זמן צפייה: 02:47

לפני שנה ייצגה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו את ממשלת ישראל בביקור רשמי בגואטמלה. ביחד עם פטריסיה מרוקין מוראלס, אשת הנשיא, היא הניחה את אבן הפינה לשכונה חדשה שהייתה אמורה להיבנות עבור נפגעי התפרצות הר הגעש פואגו, שהביאה למותם של כ-200 בני אדם ולפינוי של אלפים מבתי מגוריהם.

מתוך מאות הבתים שתוכננו להיבנות, הבטיחה ישראל לספק את המימון לבניית 45 בתים בשכונה ששמה "ירושלים החדשה". "אנחנו הקמנו כפר שחצי ממנו תרמה מדינת ישראל. אני חנכתי את אבן הפינה", סיפרה שרה נתניהו באחת ממערכות הבחירות שהתקיימו השנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"הם לא בהכרה": הדיווח למד"א על התאונה הקטלנית בשרון

אחותה של נעמה יששכר: "שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט"

שוטרים הרצו נגד אלימות בבי"ס בנגב – ועצרו 4 מעורבים בקטטה

השכונה שהייתה אמורה להיבנות במימון ישראלי בגואטמלה
השכונה שהייתה אמורה להיבנות במימון ישראלי בגואטמלה | צילום: חדשות 13

אולם על פי עדויות של אזרחי גואטמלה שהגיעו לחדשות 13, עד כה, שנה אחרי ההבטחה המתוקשרת, הכסף הישראלי לא הגיע ובין מאות הבתים שכבר נבנו מתרומות אחרות, בשכונת "ירושלים החדשה" נותר שטח של שבילי עפר ואדמה חשופה.

"אנחנו מתחננים לפני העם הישראלי, אנחנו מחכים לעזרה שהבטיחו להעניק לנו", אמרה אמה יולנדה מרנס, אזרחית גואטמלה שממתינה לביתה בשכונה. גם מרים אגירה, סגנית שר השיכון של גואטמלה, הביעה את תסכולה מהמצב: "עד היום לא קיבלנו שום תרומה מטעם שגרירות ישראל. אנחנו עובדים כל הזמן במשך כמה חודשים ולצערי הרב לא הצלחנו להגשים זאת עד היום. אני לא יודעת אם הם יעבירו את הבתים או לא".

גורמים המעורבים בפרויקט מסרו כי התרומה הישראלית מוערכת בכ-450 אלף דולרים. במקום לשרת את מאמצי ההסברה של ישראל, הפרויקט החל לגרור ביקורות שהתפרסמו בעיתונות בגואטמלה. ידיעה שפורסמה שם בנושא בסוף השבוע, נשאה את הכותרת: "ממשלת ישראל הבטיחה ולא קיימה".

במשרד החוץ מסרו כי הכסף מוכן להעברה וממתין לקביעת מנגנון בצד של גואטמלה, לקבלתו והעברתו לצורך הפרויקט שהובטח.