חמאס: סיכלנו ניסיון של ישראל לגייס לשורותיה סוכן סמוי

בערוץ "אל-מיאדין" שודר סרט שבו נטען כי גדודי עז א-דין אל-קסאם חשפו ניסיון של השב"כ להפוך פלסטיני למרגל שיפעל לטובת ישראל ויעביר מידע על מערך הטילים של הארגון. "הערמנו עליהם"

חמאס: סיכלנו ניסיון של ישראל לגייס לשורותיה סוכן סמוי
חמאס: סיכלנו ניסיון של ישראל לגייס לשורותיה סוכן סמוי | צילום: מתוך שידורי רשת "אל-מיאדין"

בסרט ששודר אמש (שלישי) בערוץ "אל-מיאדין", נטען כי הזרוע הצבאית של ארגון חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הצליחו לסכל ניסיון של השב"כ לגייס לשורותיו אדם עזתי, אשר ישמש כסוכן, יאסוף מידע על מערך הטילים של הארגון ויעביר אותו לישראל.

על פי הסיפור בסרט, שהוצג כ"הצלחה ביטחונית ומודיעינית", בין השנים 2016 עד 2018, ישראל ביקשה מהפלסטיני, בין היתר, לצלם תמונות של הטילים שברשות חמאס, לקבל מידע על מיקום המשגרים וכן על סוגי הטילים השונים.

במהלך השידור הושמעו ההקלטות של השיחות, לכאורה, אותן קיימו אנשי המודיעין הישראליים עם תושב עזה אותו ניסו לגייס. כאמור, בחמאס טוענים שחשפו את הפעילות הישראלית, ואף הורו לעזתי למסור פרטים שגויים למפעיליו. "הצלחנו להטעות את השב"כ ולהערים עליו", אמרו אנשי הזרוע הצבאית, "ישראל חשבה שהצליחה לגייס סוכן שימסור מידע על הטילים - אבל הוא בעצם מסר להם מידע שגוי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בית הנבחרים יצביע היום על הדחת טראמפ – ויאשר את סעיפי ההליך

מחבל חמוש התקרב לגדר הרצועה – כלי טיס ביצע לעברו ירי • תיעוד

"חלום לעוף": הנשים שהחליטו לנצח את הסטטיסטיקה – ולהטיס מטוס

חמאס: סיכלנו ניסיון של ישראל לגייס לשורותיה סוכן סמוי
חמאס: סיכלנו ניסיון של ישראל לגייס לשורותיה סוכן סמוי | צילום: מתוך שידורי רשת ''אל-מיאדין''

עוד עלה מהסרט כי שב"כ וחיל המודיעין הישראלי ביקשו מהסוכן להחדיר לטילים של חמאס מכשירי GPS, וכן מכשירים שבאמצעותם הטילים יתפוצצו בעת שיגורם. הם הציגו סרטונים שנשלחו לסוכן, כך לטענתם, אשר מסבירים לו איך להניח את מכשירי ה-GPS בטילים. בהמשך הראו כיצד לוחמי הארגון הוציאו את המכשירים מהטילים, והראו את מתקני השיגור שישראל חשבה כי הצליחה לפגוע בהם.

לבסוף הושמעה שיחה נוספת שהתקיימה בין הסוכן למפעיליו בשב"כ, שבה סיפר העזתי כי גדודי עז א-דין אל-קסאם סיכלו את הפיכתו לסוכן שפועל בשירות ישראל.