50 שנות עיתונות: מערכת הביטחון נפרדת מרוני דניאל

הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש הממשלה ספדו לפרשן הוותיק, שעבד לצד בכירי המערכת במשך שנים רבות. ארכיון צה"ל במשרד הביטחון פרסם תמונות נדירות לזכרו מתקופתו כעיתונאי

זמן צפייה: 10:57

מערכת הביטחון נפרדת מרוני דניאל: במשך 50 שנה עסק רוני דניאל, הפרשן הצבאי הוותיק של חדשות 12, בעיתונות. הוא החל ככתב חקלאות וכלכלה, אך עד מהרה הפך לכתב צבאי. במערכת הביטחון ספדו לדניאל, בן ה-73, שלקה בדום לב ומת בביתו הבוקר. בעקבות מותו פרסם ארכיון צה"ל במשרד הביטחון תמונות נבחרות של דניאל, שגם היה סגן אלוף במילואים ונפצע במלחמת ששת הימים.

רוני דניאל
סיור ברמת הגולן, רוני דניאל שני מימין, לצידו הרמטכל דוד אלעזר (דדו), אורי שמחוני ואריה לוי. 8.1.1973 | צילום: במחנה, מיקי צרפתי, באדיבות ארכיון צה''ל במשרד הביטחון

רוני דניאל
רוני דניאל עם הרמטכ''ל אמנון ליפקין שחק ואלוף הפיקוד עמירם לוין | צילום: במחנה, בן פרג', באדיבות ארכיון צהל במשרד הביטחון.

רוני דניאל
הורדת הדגל באוגדת עזה עם סיום מבצע ההתנתקות | צילום: שרון חדד, באדיבות ארכיון צה''ל במשרד הביטחון

רוני דניאל
רוני דניאל במשרדו. 3.7.1989 | צילום: במחנה, טוניק, באדיבות ארכיון צה''ל במשרד הביטחון

רוני דניאל
רוני דניאל, אפריל 1989 | צילום: במחנה, סיון בן מיור, באדיבות ארכיון צהל במשרד הביטחון

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הורוביץ מאיים: "ללא חיזוק מערכת הבריאות – לא נעביר תקציב"

1,398 אובחנו כחיוביים לנגיף – מספר החולים הקשים עלה ל-108

קצבת השלמת ההכנסה לגמלאים תעלה – תשתווה ל-70% משכר המינימום

רב-אלוף אביב כוכבי ספד לפרשן הצבאי הוותיק של חברת החדשות: "רוני דניאל היה אדם, מפקד ועיתונאי משכמו ומעלה. צה"ל כולו, וגם אני באופן אישי, עצובים על מותו ומצטערים על לכתו. רוני היה בן אדם, ציוני, נאמן ואמיתי,עיתונאי שקודם כל היה מחויב לדווח אבל גם לבקר, לתמוך ולהביע הזדהות. מהניסיון הרב שלי איתו הוא מעל הכל אהב את צה"ל, חייליו ומפקדיו".

גם ראש השב"כ, נדב ארגמן, ספד לפרשן הצבאי ואמר כי "עשייתו העיתונאית של רוני דניאל מלווה את העשייה הביטחונית של מדינת ישראל למעלה משישה עשורים" והוסיף כי "אהבתו למדינת ישראל לצד תשוקתו לעשייה עיתונאית, בלטו לעין כל".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר בתגובה להודעה על מותו כי "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי - הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות".

דניאל, שהחל את דרכו העיתונאית ב-1971 בקול ישראל, שימש במשך 28 שנים ככתב לענייני צבא וביטחון בערוץ 12. הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים. הוא שירת בצה"ל בנח"ל. במלחמת ששת הימים הוא נפצע, אך חזר ללחימה. בהמשך הוא שירת כמג"ד מילואים בגולני ובחטיבת הנגב וכן כסמח"ט במילואים.