הורוביץ מאיים: "ללא חיזוק מערכת הבריאות – לא נעביר תקציב"

שר הבריאות טען כי אין התקדמות עם משרד האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות, והזהיר: "ללא סיכומים יהיה פה משבר גדול" • לפיד על מינוי אבידר: "צורך פוליטי גרוע". ליברמן: "לא היה שום דיל"

זמן צפייה: 00:32

עוד יום עמוס בכנסת: ראשי הסיעות התייצבו היום (שני) בזה אחר זה להצהרות בפתחו של יום פוליטי עמוס במשכן.

בין היתר תצטרך הקואליציה להתמודד עם חוק יסוד: הממשלה שמחייב 61 קולות. התיקון לחוק נועד להבטיח את כהונתו של יאיר לפיד כראש ממשלה. בנוסף, חוק הקנאביס אמור לעלות השבוע להצבעה לאחר שנדחה בשבועיים בגלל אי-הסכמות עם רע"מ. גם חוק הדיינים, שנפל לפני שבועיים לאחר שמיקי לוי הצביע נגד בטעות, אמור לשוב לדיון והצבעה במליאה השבוע.

שר הבריאות ניצן הורוביץ דיבר בפתח ישיבת סיעת מרצ ואיים כי התקציב לא יוכל לעבור ללא תקצוב משרדו: "אם לא נגיע לסיכומים על חיזוק המערכת בצורה תשתיתית לשנים קדימה יהיה פה משבר גדול מאוד ולא נוכל להעביר תקציב".

"מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה חמצן דחוף, אי אפשר להמשיך ככה. בשלב הזה אין התקדמות עם האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות. אגף התקציבים מנסה להתעלם מקווי היסוד של הממשלה שקבעו מדדים ברורים לחיזוק המערכת".

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, התייחס היו"ר ושר האוצר אביגדור ליברמן למינויו של אלי אבידר לשר ללא תיק ואמר: "לא היה שום דיל. אנחנו מכבדים את רצונם של אנשים וההסתכלות שלנו היא לא צרה מפלגתית. הוא חבר בקואליציה וכל השאר הם פרטים לא מעניינים".

שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה
שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה | צילום: ערוץ הכנסת

בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, ספד תחילה שר הביטחון בני גנץ לפרשן חדשות 12 רוני דניאל, ואמר: "רוני דניאל ואני מכירים עשרות שנים. בגובה העיניים ובאכפתיות גדולה, הוא סיקר כל גזרה, כל מבצע, כל אירוע לחימה וכל נושא ביטחוני אחר. מי שראה אותו בשטח במצבי שגרה או חירום, יבין בוודאי את דרכו הייחודית ששיקפה את אהבת העיתונות והפטריות".

לארח מכן, התייחס גנץ לסוגיית אישור התקציב: "ביום ראשון תתכנס הממשלה לאשר את תקציב המדינה ובתוכו תקציב הביטחון שיאפשר לצה"ל להמשיך ולנצח. טוב נעשה אם נקיים את הדיונים על התקציב בהתדיינות". לאחר מכן תקף גנץ: "שלוש שנים שתקציב הביטחון נשחק, והתחייבויות הופרו. בשום מחיר לא אאפשר להתעכב לרגע במשימתנו הקיומית של צה"ל לגבור על כל אויב".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

בנוסף, התייחס גנץ לחקלאים ולרפורמה שקידם שר האוצר יחד עם שר החלקאות בתחום, ואמר כי "ממשלות ישראל הפקירו במשך שנים את החקלאים ואת השטחים בהם פעלו. רפורמה היא דבר הכרחי ונכון, אך אם לא נטפל טיפול שורש בחלקאות - נגיע לעקירה של ענפים שלמים. צריך לדאוג גם לחקלאים".

יו"ר יש עתיד וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעתו למותו של דניאל, ואמר: "ליבי נשבר על רוני דניאל, הוא היה חבר שלי ואהבתי אותו מאוד. הוא היה זן נעלם של עיתונאים ישרי דרך. לוחם וקצין ואח בנשמה. אני שולח תנחומים למשפחתו".

בהמשך דבריו, תקף לפיד את האופוזיצה: "חברי האופוזיציה לא נאבקים על דברים שהם בנפשם. רוב הזמן הם רבים בשביל לריב. יש פה נסיון מכוון להרעיל את האווירה במדינה. לגרום לאזרחי ישראל לשנוא אחד את השני".

בהתייחסו של לפיד לניפוח הממשלה, עם מינויים של יאיר גולן ואלי אבידר: "זה דבר רע מאוד, אני לא מעמיד פנים. זה לא מה שנלחמנו בשבילו, אלא זה כדי שתהיה ממשלה בישראל וכדי שהיא תתפקד. זה צורך פוליטי והוא גרוע. אין לי שום כוונה לעמוד פה ולהגן על זה".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד
שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו דיבר בעיקר על מגפת הקורונה, ותקף את התנהלות הממשלה: "כבר ניצחנו את הקורונה פעם אחת, הבאנו מיליוני חיסונים לפני כל מדינה אחרת. למדינת ישראל יש מיליוני חיסונים שיושבים עכשיו באירופה והממשלה לא מביאה אותה לישראל. זה מחדל לא יאומן".

"צריך להביא את החיסונים הללו עכשיו ולתת את החיסון השלישי לקבוצות הסיכון ולאוכלוסייה המבוגרת", אמר נתניהו. "כבר שילמנו בשביל החיסונים הללו. קנינו מיליוני חיסונים. אין סיבה לחכות. במקום לתת ג׳ובים ליאיר גולן ואלי אבידר, הם צריכים להביא את החיסון השלישי".