רקטה נורתה לשטח ישראל - צה"ל תקף בתגובה עמדה של חמאס

בצל המתיחות בשטחים ובמזרח ירושלים: זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר העוטף, הרקטה התפוצצה בשטח פתוח. כמה שעות לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר הפציץ עמדה צבאית של ארגון הטרור

זמן צפייה: 03:20

רקטה אחת שוגרה הלילה (ראשון) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והיא התפוצצה בשטח פתוח. בהתאם לנוהל, אזעקת צבע אדום נשמעה רק בשטח הפתוח. כמה שעות לאחר מכן, צה"ל תקף בתגובה עמדה צבאית של חמאס ברצועה.

המתיחות בדרום מגיעה לע רקע ההסלמה במזרח ירושלים. אמש, לפי הערכות, הגיעו מאות אלפי מתפללים אל הר הבית. שוטרים הותקפו ברחוב הגיא שבבירה, שני חשודים נתפסו והועברו לחקירה. לצד זה, אירע עימות נוסף בין שוטרים למתפללים היה כאשר אבנים הושלכו לעבר הכוחות ושוטר נפגע בפניו. עד כה נפצעו היום 20 שוטרים בעימותים עם מתפללים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אם תושג הסכמה: כך תיראה ממשלת השינוי של בנט ולפיד

"בחרתי לקום": הילד ששרד פיגוע בביתו – הפך את הטרגדיה לניצחון

מפקדת הכוח שסיכל את הפיגוע ביום שישי – כמעט והודחה מתפקידה

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel, As Seen From The City Of Ashkelon
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

בעקבות העימותים, שוטרים סגרו חנויות בעיר העתיקה ולאחר ידוי אבנים, רחבת הכותל פונתה מאנשים. האחראי על העימותים אמש היו גורמים המזוהים עם חמאס, וזאת על מנת להבעיר את השטח. על פי הערכות, אותם גורמים לא הורשו להיכנס אתמול לישראל דרך הגדה המערבית, בניגוד לשלשום.

מחר, יתקיים יום ירושלים. לפי שעה, אין החלטה אם תותר עלייה של יהודים להר הבית. לפי המלצת כל גורמי הביטחון לדרג המדיני, הדבר לא יתאפשר בשל המצב הרגיש. במערכת הביטחון חוששים כי האירועים בירושלים ישיפעו גם על רצועת עזה. אתמול, טרור בלוני התבערה חזר ולאורך שורה של מוקדים נוצרו שרפות כתוצאה מהבלונים.

חמאס מנסה להצית את המהומות בתקשורת וברשתות החברתיות עם קריאות נגד ישראל מצד אסמעיל הנייה, שהעביר מסר לראש הממשלה: "נתניהו, אל תשחק באש. אנחנו מברכים את הירושלמים על המהפכה שתימשך". מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, אמר כי "אם ירושלים תמשיך לבעור לילה אחר לילה, עזה לא תישאר שקטה" ואיים בירי רקטות על ישראל.