אם תושג הסכמה: כך תיראה ממשלת השינוי של בנט ולפיד

על אף שהמו"מ בין השניים עוד לא הסתיים, ניתן כבר לראות הסכמות בנוגע למינוי השרים. האוצר מיועד לליברמן, גנץ ככל הנראה יישאר בתפקידו כשר הביטחון ושקד וסער מתמודדים על משרד המשפטים

זמן צפייה: 01:52

מרגע קבלת המנדט יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט פתחו במשא ומתן קדחתני להקמת ממשלה. בינתיים, מהתמונה שעולה מהמו"מ בין השניים, בנט ישמש כראש הממשלה, בעוד שלפיד ייכנס למשרד החוץ ויהיה גם ראש ממשלה חליפי. משרד האוצר מיועד כרגע ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והביטחון ליו"ר כחול לבן בני גנץ, אם לא יהיה שינוי דרמטי.

המשרד הנוסף שגנץ מאייש כיום, המשפטים, יעבור כנראה לטובת אחד משניים - בכירת ימינה, איילת שקד, או יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. שקד כרגע ממש לא מתכוונת לוותר בקלות על התיק שהגדירה כתנאי להצטרפותה לממשלה.

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

זה כמובן ישפיע גם על תיק הפנים - עליו אולי שקד תסכים להתפשר, אולם גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי דורשת אותו. אל משרד החינוך עשויה להיכנס יפעת שאשא ביטון, אבל גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ עדיין דורש אותו לעצמו. יו"ר הכנסת החדש עשוי להיות מאיר כהן מיש עתיד, אבל גם זאב אלקין מתקווה חדשה, פרלמנטר מהמנוסים שבחבורה, הוא אפשרות הגיונית.

מעניין, או מטריד כרגיל, אף אחד בינתיים לא ממש מסתער על תיקים שאמורים לטפל בסוגיות קריטיות לחיינו - לדוגמה הבריאות או התחבורה. מה שכן, אם הכול יסתדר וייסגר - הממשלה החדשה צפויה להוציא מחיינו מושגים כמו "המשרד לחיזוק וקידום קהילתי". משרד המים יוחזר למקומו הטבעי תחת שר האנרגיה, המשרד להשכלה גבוהה ישוב למשרד החינוך.