התחדשו המהומות בירושלים: 20 שוטרים נפצעו בעימותים עם מתפללים

כוחות הביטחון ערוכים למאות האלפים שהגיעו להתפלל ונזהרים מחיכוכים שיציתו מהומות כפי שחמאס היה רוצה. חלק מהשוטרים נפצעו במהלך המהומות בכביש 1. חמאס: "מברכים על איתנות המתפללים"

זמן צפייה: 14:06

לפי הערכות, מאות אלפי מתפללים הגיעו הערב (שבת) אל הר הבית בירושלים. במשטרה מנסים להימנע מהמראות הקשים שאירעו אתמול ועל כן, ניסו להימנע מחיכוכים מיותרים. עם זאת, שוטרים הותקפו ברחוב הגיא שבבירה, שני חשודים נתפסו והועברו לחקירה. לצד זה, עימות נוסף בין שוטרים למתפללים אירע כאשר אבנים הושלכו לעבר הכוחות ושוטר נפגע בפניו.

עד כה נפצעו היום 20 שוטרים בעימותים עם מתפללים. בעקבות העימותים, שוטרים סגרו חנויות בעיר העתיקה ולאחר ידוי אבנים, רחבת הכותל פונתה מאנשים. האחראים על העימותים אמש, היו גורמים המזוהים עם חמאס, וזאת על מנת להבעיר את השטח. על פי הערכות, אותם גורמים לא הורשו להיכנס היום לישראל דרך הגדה המערבית, בניגוד לאתמול.

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2105082110' autoplay='0' credit='' desc='יוסי אלי מדווח מירושלים' poster='' kid='1_nr86292z' duration='107']

ביום שני הקרוב יתקיים יום ירושלים בעיר הבירה. לפי שעה, אין החלטה אם תותר עלייה של יהודים להר הבית. לפי המלצת כל גורמי הביטחון לדרג המדיני, הדבר לא יתאפשר בשל המצב הרגיש. במערכת הביטחון חוששים כי האירועים בירושלים ישיפעו גם על רצועת עזה. היום, טרור בלוני התבערה חזר ולאורך שורה של מוקדים נוצרו שריפות כתוצאה מהבלונים.

חמאס מנסה להצית את המהומות בתקשורת וברשתות החברתיות עם קריאות נגד ישראל מצד אסמעיל הנייה, שהעביר מסר לראש הממשלה: "נתניהו, אל תשחק באש. אנחנו מברכים את הירושלמים על המהפכה שתימשך". מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, אמר כי "אם ירושלים תמשיך לבעור לילה אחר לילה, עזה לא תישאר שקטה" ואיים בירי רקטות על ישראל. 

יש לציין כי מחר צה"ל יתחיל את התרגיל הגדול ביותר בתולדותיו, "מרכבות הראש", תרגיל המדמה חודש מלחמה אינטנסיבי. למרות המתיחות בזירה הפלסטינית, הוחלט לא לוותר עליו בשל החשש למערכה רחבה מול עזה בקיץ הקרוב.

העימותים בירושלים מהווים המשך ליום הנפיץ שהתרחש היום. כבר בשעות הצהריים המשטרה עצרה אוטובוסים בדרכם לירושלים להשתתפות בתפילות בהר הבית. האוטובוסים הגיעו מהגליל, מהנגב ומאזור המשולש. כביש 1 נחסם לתנועה לשני הכיוונים ונוסעי האוטובוסים החלו ללכת ברגל לכיוון הבירה. בהמשך התפתחו עימותים בין המשטרה למתפללים, כאשר כוחות הביטחון השתמשו ברימוני הלם.