ברקע המתיחות בדרום: "שגריר קטאר לעזה ייפגש עם בכירים בישראל"

מקורות פלסטינים אמרו לעיתון "אל-קודס" כי מוחמד אל-עמאדי, שצפוי להיכנס לרצועה כדי לחלק מענק כספי נוסף, יגיע ביום רביעי לתל אביב. "הפגישה תעסוק ביישום הבנות הרגיעה ובנושאים נוספים"

זמן צפייה: 01:00

המתיחות בדרום: שגריר קטאר בעזה, מוחמד אל-עמאדי, יגיע ביום רביעי לתל אביב וייפגש עם בכירים בישראל – כך אמרו היום (שני) מקורות פלסטינים יודעי דבר לעיתון "אל-קודס". זאת, על רקע התקריות האחרונות בגבול הרצועה.

על פי הדיווחים, הפגישה תעסוק בין היתר ביישום ההבנות בין הצדדים. ביום חמישי תערוך המשלחת פגישות בעזה, ובמהלכן ידון השגריר עם מומחים טכניים ומהנדסים בנוגע לסוגיית החשמל ברצועה.

עוד בחדשות 13:

"חמאס מתנער מהתקריות בגדר – וחושש שיביאו למבצע צבאי"

דיווח פלסטיני: מענק קטארי נוסף יחולק ברצועה ביום חמישי

התצפיתנית שזיהתה מחבלים חמושים ליד הגדר בעזה: "גאווה וסיפוק"

מוחמד אל-עמאדי שגריר קטאר בעזה בריאיון
מוחמד אל-עמאדי שגריר קטאר בעזה בריאיון | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי אל-עמאדי יגיע לרצועת עזה ביום חמישי ויפקח על חלוקת מענק קטארי נוסף. על פי הדיווח, אל-עמאדי יגיע לרצועה דרך מעבר ארז, וישגיח על חלוקת המענק - שיעמוד על מאה דולרים לכל משפחה נזקקת.

בתוך כך, הפלגים הפלסטינים ברצועה הוציאו הודעה משותפת, ובה הכריזו כי "האויב הציוני הוא האחראי על תקיפת הצעירים המתקוממים בעזה, משום שהוא ממשיך במצור על עזה, בהתנכלויות חוזרות ונשנות על מסגד אל-אקצא ובפגיעה בזכויות האסירים". עוד הזהירו כי "מה שעושים הצעירים הפלסטינים המתקוממים בעזה הוא בבחינת אזהרה לפני פיצוץ. הזהרנו את האויב הציוני פעמים רבות לבל ימשיך בפשעיו, אך הנהגתו ממשיכה לשחק באש והיא תיכווה ממנה. עזה היא הר געש מבעבע. קוראים לבני עמנו בגדה ובירושלים ובישראל להבעיר את האדמה הכבושה מתחת לרגלי חיילי האויב".

המחבלים שנהרגו בתקרית בגבול רצועת עזה
המחבלים שנהרגו בתקרית בגבול רצועת עזה

בד בבד, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" פרסם מפי גורמים בחמאס כי הפעולות האחרונות נגד ישראל היו יוזמות פרטיות של חלק מהפעילים, ואינן משקפות הנחיות או אישור של הנהגת הארגון. עוד הדגישו הגורמים כי בשיח הפנים פלסטיני קיים חשש שפעולות אלה יובילו למלחמה נרחבת בעזה - שאיש אינו מעוניין בה, והוסיפו כי הנהגת הארגון מנסה לרסן את המהומות במטרה לשמור על היציבות.