דיווח פלסטיני: מענק קטארי נוסף יחולק ברצועה ביום חמישי

לפי הפרסום, שגריר קטאר בעזה יגיע לאזור דרך מעבר ארז וישגיח על מתן המענק, שיעמוד על מאה דולרים למשפחה • הפלגים הפלסטיניים: "מה שעושים המתקוממים בעזה - אזהרה לפני פיצוץ"

זמן צפייה: 01:00

שגריר קטאר בעזה, מוחמד אל-עמאדי, יגיע לרצועת עזה ביום חמישי ויפקח על חלוקת מענק קטארי נוסף - כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווח, אל-עמאדי יגיע לרצועה דרך מעבר ארז, וישגיח על חלוקת המענק - שיעמוד על מאה דולרים לכל משפחה נזקקת.

בתוך כך, הפלגים הפלסטינים ברצועה הוציאו הודעה משותפת, ובה הכריזו כי "האויב הציוני הוא האחראי על תקיפת הצעירים המתקוממים בעזה, משום שהוא ממשיך במצור על עזה, בהתנכלויות חוזרות ונשנות על מסגד אל-אקצא ובפגיעה בזכויות האסירים". עוד הזהירו כי "מה שעושים הצעירים הפלסטינים המתקוממים בעזה הוא בבחינת אזהרה לפני פיצוץ. הזהרנו את האויב הציוני פעמים רבות לבל ימשיך בפשעיו, אך הנהגתו ממשיכה לשחק באש והיא תיכווה ממנה. עזה היא הר געש מבעבע. קוראים לבני עמנו בגדה ובירושלים ובישראל להבעיר את האדמה הכבושה מתחת לרגלי חיילי האויב".

עוד בחדשות 13:

"חמאס מתנער מהתקריות בגדר – וחושש שיביאו למבצע צבאי"

חמאס רוצה להזכיר: הסדרה עם ישראל תגיע דרך עימות • פרשנות

הערכה בישראל: חמאס לא אחראי לירי הרקטות ולניסיונות החדירה

חלוקת המענק הקטרי ברצועת עזה
חלוקת המענק הקטרי ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

לפני כחודש דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב"  כי המענק הכספי הקטארי נכנס לרצועת עזה. על פי הדיווח, כ-60 אלף משפחות נזקקות ניגשו לסניפי הדואר ברחבי הרצועה וקיבלו את כספי המענק, שעמד על סך 100 דולרים למשפחה.

מוקדם יותר היום, פרסם העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" מפי גורמים בחמאס כי הפעולות האחרונות נגד ישראל היו יוזמות פרטיות של חלק מהפעילים, ואינן משקפות הנחיות או אישור של הנהגת הארגון. עוד הדגישו הגורמים כי בשיח הפנים פלסטיני קיים חשש שפעולות אלה יובילו למלחמה נרחבת בעזה - שאיש אינו מעוניין בה, והוסיפו כי הנהגת הארגון מנסה לרסן את המהומות במטרה לשמור על היציבות.

עוד מסרו הגורמים כי הסיבות שעומדות מאחורי פעולות אלה הן "המצב ההומניטרי הקשה ממנו סובלת רצועת עזה, יחד עם התוקפנות הישראלית הנמשכת נגד הפלסטינים בגדה ובירושלים, והפריצות החוזרות ונשנות למסגד אל-אקצא".

בתוך כך, חבר הפתח חאתם עבד אל-קאדר מסר לסוכנות הידיעות דוניא אל-וטן כי על הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי חללי אל-אקצא, לחזור לפעילות צבאית. אל-קאדר הוסיף כי ברצועת עזה ישנם פעילים צבאיים של הארגון, שצריכים לפעול באופן מאוחד ובהתאם לנסיבות.

תיעוד מזיהוי חוליית המחבלים אמש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה
תיעוד מזיהוי חוליית המחבלים אמש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

גם בישראל, ההערכה במערכת הביטחון היא כי חמאס אינו עומד מאחורי הפעולות האלה. ארגון הטרור אמנם מדרבן את הנוער הפלסטיני לבצע פיגועים ביו"ש, אך הפעולות האחרונות ברצועה נעשו בניגוד לרצונו - ולא בעידודו. חוליית המחבלים שניסתה לחדור אמש לישראל הייתה מעורבת, היו בה איש פתח, איש ג'יהאד אסלאמי ואיש חמאס - כאשר הסיכוי שחמאס לקח חלק בפעולה משותפת עם הפתח הוא אפסי.

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אף ניסה להרחיק עצמו מהאירוע, וכינה את חברי החולייה "נוער זועם". החיבור בין היאוש בעזה עם התחושה שחמאס לא באמת מוביל  ג'יהאד נגד ישראל, דוחפת צעירים פלסטינים לבצע פעולות כאלו. למרות שהיו שמונה הרוגים בעזה בשבועיים האחרונים, חמאס לא מדבר על נקמה, אלא על חזרה להסדרה מול ישראל. מסיבה זו בחרה ישראל בתגובה מאוד מדודה - להכיל את האירוע ולא ללכת לעימות.