"אין לגיטימציה לדבר על זה": קבוצת הפייסבוק עם סיפורי לבנון

ברקע ציון 20 שנה לנסיגה מלבנון בחודש הבא, הלוחמים מהמוצבים הקימו קבוצה שבה הם משתפים את החוויות מהשמירות, המארבים והמחשבות על החברים שנפלו. "זו בהחלט אחת ממלחמות ישראל"

זמן צפייה: 04:26

20 שנה לנסיגה מלבנון: אולי אלה הימים הארוכים והלילות הבלתי-נגמרים מול המחשב בימי קורונה ארורים אלה שגורמים לכולנו להסתגר קצת במוצב הפרטי שלנו ולחטט פנימה. אולי זו העובדה שבחודש הבא זה תאריך עגול של היציאה מהמדינה בגבול הצפון.

הכול התחיל עם אייל שחר, שהחל בתחקיר על ימי לבנון ופתח בשבועות האחרונים את דף הפייסבוק הזה, "סיפורים מלבנון - מה שקרה במוצבים". "מה שמדהים זה הקצב. כל כמה שניות סיפור. בימים הראשונים אנשים סיימו סיפור או הגיג, 'אף פעם לא סיפרתי את זה'", הסביר. בתוך שבוע הדף צמח מאלף ל-10 אלף חברים והיום כבר כמעט 16 אלף עוקבים אחרי הדף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לממשלה? החלה פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן

מנכ"ל משרד הבריאות: "הקלה על ההגבלות – כנראה בימים הקרובים"

מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-130; עד כה 12,501 נדבקו

''אין לגיטימציה לדבר על זה'': קבוצת הפייסבוק עם סיפורי לבנון
''אין לגיטימציה לדבר על זה'': קבוצת הפייסבוק עם סיפורי לבנון | צילום: חדשות 13

כינסנו ב"זום", כמה לוחמים מהמלחמה בלי השם, המלחמה בלי האות, המלחמה על רצועת הביטחון בשנות ה-90. הם היו בסך הכול בני 18 ו-20, בעומק מדינת אויב, מוקפים בחזבאללה. בארץ אף אחד לא הבין או לא רצה להבין מה בדיוק עובר עליהם שם.

"המלחמה הכי ארוכה שהשתתפנו בה, והיא לא מופיעה בספרי ההיסטוריה ולכן אין לנו את ה'לגיטימציה' לדבר עליה", הסביר חיים הר זהב, ששירת בנח"ל וכתב את הספר "לבנון: המלחמה האבודה". "הגיע הזמן לשים עליה את תו הכשרות הזה באיזשהו מקום שאומר, 'כן, זו בהחלט אחת ממלחמות ישראל'".

כעת, מתוך דור הלוחמים שנשכח קצת באתוס הישראלי, עולה עכשיו דרישה ברורה ממדינת ישראל לרגל 20 השנה לנסיגה: הכירו בנו. הכירו במלחמה שלנו למען הילדים, למען הנכדים שיהיו, למען ההיסטוריה. שלא ישכחו אותנו לעולם