מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-130; עד כה 12,501 נדבקו

משרד הבריאות עדכן כי מניין הנדבקים טיפס ב-301 בני אדם, מתוכם חולים 180 במצב קשה, ובהם 133 מונשמים. 174 במצב בינוני ו-9,454 במצב קל. עד כה 2,563 איש החלימו

זמן צפייה: 08:13

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי מספר מקרי המוות מהנגיף בישראל עלה ל-130. עד כה 12,501 ישראלים נדבקו, מתוכם 180 במצב קשה, ובהם 133 מונשמים. כמו כן, 174 מהחולים במצב בינוני ו-9,454 במצב קל. 2,563 מהנדבקים החלימו.

מוקדם יותר היום הלכה לעולמה צעירה בת 19 מירושלים לאחר שסבלה מחום - ומבלי שסבלה ממחלות רקע. החשש הוא כי היא נדבקה בקורונה, אך לא נבדקה בזמן. כאשר החלה בת ה-19 לפתח סימפטומים - בהם חום, צמרמורות, שלשולים והקאות - פנתה למרכז לרפואה דחופה "טרם" ושם נאמר לה שכדאי שתיבדק לקורונה. הצעירה התקשרה למד"א וביקשה להיבדק, אך היום היא איבדה הכרה, עברה החייאה ומותה נקבע. נלקחו בדיקות, וטרם ידוע אם התשובה חיובית או שלילית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התרופפות במשמעת: מתחילת ההסגר אתמול נרשמו כ-3,000 דוחות

מחר: תוכניות לאסטרטגיית יציאה מהמשבר יוצגו בפני נתניהו

חשש מהתפרצות ביישובים ערביים בצפון; תושבים הונחו להישאר בבית

המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד
המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד | צילום: דוברות המשטרה

במקביל, נודע כי 22 דיירים במרכז הרפואי הגריאטרי "בית הדר באשדוד" נדבקו בקורונה. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים ביקשו במרכז הגריאטרי כמה פעמים שיבוצעו בדיקות במקום - ומשרד הבריאות לא נענה. משכך, הבדיקות נערכו רק בשבת. כמה מהנדבקים אושפזו בבתי חולים, ואחרים הועברו לבידוד. עד כה פונו שמונה דיירים (כמה מהם מונשמים כרוניים) לבית החולים אסותא אשדוד.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס הערב לתוכניות להחזרת פעילות הדרגתית למשק, והצהיר: "נוצרה סיטואציה שמאפשרת החזרת יותר פעילות כלכלית למשק. אנחנו מוכנים לקחת יותר סיכון - וזה כנראה מה שיקרה בימים הקרובים". עוד אמר: "אם הציבור הישראלי ימשיך בהתנהגות המצוינת - נוכל לקחת צעדים נוספים קדימה". את הדברים אמר בריאיון לחדשות 13.

משה בר סימן טוב, בר סימן טוב, משרד הבריאות, מנכל משרד הבריאות, מנכ''ל משרד הבריאות
מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב

"אנחנו לא אוהבים את השימוש במילים 'אסטרטגיית יציאה', אלא 'שגרה בצל הקורונה'", הבהיר בר סימן טוב, "כי הקורונה כאן - היא לא יוצאת מחיינו. צריך להיות זהירים מכיוון שהתחלואה עוד כאן, יש עוד מספיק חולים כדי שהתחלואה תפרוץ שוב. נצטרך לקחת צעדים מדודים, לראות שהמצב בשליטה, ואם זה יימשך - לעלות כל פעם עוד קצת". לדבריו, "ראש הממשלה יחליט מתי זה יקרה, יצטרכו לראות את מכלול השיקולים".