חשש מהתפרצות ביישובים ערביים בצפון; תושבים הונחו להישאר בבית

תושבים מכמה יישובים בגליל התבקשו לא לצאת מהבתים בשל רמת תחלואה גבוה במיוחד של הנגיף ביישוב דיר אל אסד. על פי חקירת משרד הבריאות - ישנם מאות מגעים פוטנציאליים

זמן צפייה: 04:11

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי בעקבות רמת תחלואה גבוהה במיוחד ביישוב הערבי דיר אל אסד שבגליל, תושבי המקום וכמו כן תושבי נחף, בענה, ומג'ד אל כרום מתבקשים לא לצאת מהבתים. זאת, בשל חשש להתפרצות נגיף הקורונה ביישובים ערביים באזור.

נכון לעכשיו ישנם 31 חולי קורונה מאומתים ביישובים שצויינו - כאשר 23 מתוכם בדיר אל אסד בלבד. מחקירת משרד הבריאות עולה כי ישנם מאות מגעים פוטנציאליים. החשש בנוגע להתפשטות בחברה הערבית גובר בעיקר עם התקרבות חודש הרמדאן שיחל בשבוע הבא. במידה והציבוא הרחב לא יענה להגבלות הריחוק החברתי המחמירות תיתכן התפרצות גבוהה במיוחד בחודש זה.

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים | צילום: רויטרס

בתוך כך, במרכז עדאלה, הפועל להשגת זכויות בחברה הערבית, טוענים כי התריעו זה זמן על היעדר נגישות בדיקות ביישובים ערביים במשולש, בגליל ובנגב. בשבוע שעבר פנה המרכז למשרד הבריאות בדבר היעדר מתחמי בדיקה בגליל העליון. כמו כן, בפסק דין שניתן אתמול בעתירה שהגיש המרכז בדרישה להנגשת מתחמי בדיקה לתושבי הכפרים הלא מוכרים בנגב - העירו השופטים עמית וברון כי מדיניות הקצאת המשאבים לצורך קיום הבדיקות איננה ברורה וכי על המדינה לשקול הקמת מתחמי בדיקה נוספים לאוכלוסיות אלה.

עו״ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה מסרה כי "נראה שישנו כשל עמוק בכל הנוגע להתמודדות עם התפשטות מגפת הקורונה ככל שזה נוגע לחברה הערבית. המדינה מגיבה לאט ובאיחור ואינה מנגישה בדיקות קורונה לאוכלוסיות נרחבות, ואנו חוששים שמא התוצאות למחדל הזה תהיינה קשות מאוד".