מנכ"ל משרד הבריאות: "הקלה על ההגבלות - כנראה בימים הקרובים"

משה בר סימן טוב התייחס לתוכניות להחזרה הדרגתית של הפעילות במשק, ואמר: "אנו מבינים את השיקול הכלכלי ומוכנים לקחת יותר סיכון. אם הציבור ימשיך לציית להנחיות - נוכל לבצע צעדים נוספים"

זמן צפייה: 08:13

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס הערב (רביעי) לתוכניות להחזרת פעילות הדרגתית למשק, והצהיר: "נוצרה סיטואציה שמאפשרת החזרת יותר פעילות כלכלית למשק. אנחנו מוכנים לקחת יותר סיכון - וזה כנראה מה שיקרה בימים הקרובים". עוד אמר: "אם הציבור הישראלי ימשיך בהתנהגות המצוינת - נוכל לקחת צעדים נוספים קדימה". את הדברים בריאיון לחדשות 13.

"אנחנו לא אוהבים את השימוש במילים 'אסטרטגיית יציאה', אלא 'שגרה בצל הקורונה'", הבהיר בר סימן טוב, "כי הקורונה כאן - היא לא יוצאת מחיינו. צריך להיות זהירים מכיוון שהתחלואה עוד כאן, יש עוד מספיק חולים כדי שהתחלואה תפרוץ שוב. נצטרך לקחת צעדים מדודים, לראות שהמצב בשליטה, ואם זה יימשך - לעלות כל פעם עוד קצת". לדבריו, "ראש הממשלה יחליט מתי זה יקרה, יצטרכו לראות את מכלול השיקולים".

משה בר סימן טוב, בר סימן טוב, משרד הבריאות, מנכל משרד הבריאות, מנכ''ל משרד הבריאות
מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב

עוד הדגיש: "אנו תלויים בהתנהגות של הציבור הישראלי - שעד עכשיו הייתה מצוינת. יש פה עניין תודעתי – אם אנחנו משחררים אנחנו לא רוצים להיות במצב שבו אנו חושבים שהאירוע נגמר וחוזרים לשגרה. זאת תהיה שגרה שונה מזו שהכרנו לפני המשבר".

בר סימן טוב אמר כי "ישראל היא המהמדינות המובילות במספר הבדיקות. למרות המספרים, התמותה בבתי האבות בישראל היא נמוכה מהתמותה בבתי אבות בחו"ל. אנחנו לוקחים כל מקרה כזה ברצינות". עוד אמר: "אנו חוששים מחזרה של תלמידים לבתי הספר, התחלנו את הדיון על זה כדי לראות אם יש מודלים שיאפשרו חזרה מסוימת למסגרות. אנחנו עוד לא שם. מבינים את הקושי, אבל נצטרך לעשות את זה צעד אחד צעד".

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

המטה לביטחון לאומי, משרד האוצר ומשרד הבריאות יציגו מחר בפני ראש הממשלה נתניהו וצוות שרים את הצעותיהם לגבי אסטרטגיית יציאה מהמשבר - כך מסרו לחדשות 13 גורמים שמעורים בנושא.

לדברי אותם גורמים, כל אחת משלוש ההצעות מדגישה מרכיבים אחרים, והגישות של שלושת הגופים שונות - אך יהיה נסיון להגיע להסכמות על הצעה אחת לדרך פעולה. הגורמים ציינו כי העיקרון המשותף לשלוש ההצעות שיובאו מחר לדיון הוא שהיציאה מההסגר תהיה איטית והדרגתית, תוך יצירת שגרת חיים שונים בישראל מזו שהייתה מוכרת לפני המגיפה.

הגורמים, שמעורים בדיונים, הדגישו כי עד כה נתניהו לא קיבל כל החלטה בנושא אסטרטגיית היציאה, וכי אחרי הדיון בצוות השרים יתקיים דיון נוסף בפורום רחב יותר של כל שרי הממשלה כדי להכריע.