דיווחים בלבנון: מזל"ט של צה"ל פוצץ מכשיר ריגול

ערוץ "אל-מיאדין" המקומי, אשר מקורב לארגון חזבאללה, דיווח כי התקרית התרחשה בין ואדי זפתא והכפר א-נמיריה בדרום המדינה, וכי המנגנונים הלבנוניים פועלים כדי לקבוע את מקומו של המכשיר

 פיצוץ מנהרה שיצאה מהכפר רמיה שבלבנון
פיצוץ מנהרה שיצאה מהכפר רמיה שבלבנון (ארכיון) | צילום: דובר צה"ל

מזל"ט של צה"ל פוצץ מכשיר ריגול בדרום לבנון, בין ואדי זפתא לכפר א-נמיריה - כך דווח אמש (שני) בערוץ "אל-מיאדין" המקורב לחזבאללה. כמו כן, דווח כי המנגנונים הלבנוניים פועלים על מנת לקבוע את מקומו של המכשיר.

בתוך כך, צה"ל הרחיק הערב התקהלות של כ-15 אזרחים לבנונים שהתקהלו סמוך לגדר בגזרה המזרחית באזור מטולה. שניים מהלבנונים טיפסו על גדר הגבול וניסו לחבל בה. צה"ל הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות וההתקהלות התפזרה ללא נפגעים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אש נ"מ סורית נורתה לעבר מטוס קרב ישראלי; צה"ל תקף את המשגר

טראמפ: "מקווה שתורכב קואליציה ואוכל להמשיך לעבוד עם נתניהו"

ארבעה ימים לאחר שצומצם: צה"ל הגדיל שוב את מרחב הדיג בעזה

מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק עם מפקד יוניפי"ל בסיור במנהרת טרור
מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק עם מפקד יוניפי''ל בסיור במנהרת טרור מלבנון | צילום: דובר צה''ל

לפני כחודש מסרו מקורות יודעי דבר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", כי במסרים שהוחלפו בין ארה"ב ויוניפי"ל בשבועות האחרונים עלתה הדרישה כי כוחות יוניפי"ל יחלו לבצע סיורים מתוגברים, זאת בגזרות חדשות מדרום לליטאני שבהם לא סייר יוניפי"ל קודם לכן. על פי המקורות, "כל מה שמעניין את האמריקאים הוא להרחיק את חזבאללה מהגבול עם ישראל".

לדברי מקורות אחרים, ארה"ב פנתה באופן רשמי ליוניפי"ל וביקשה ממנו להוסיף כ-15 סיורים יומיים באזור הגבול עם ישראל באזורים שבהם "לא קיים גבול טבעי ברור בין השטח הישראלי לשטח הלבנוני", לדברי המקורות הסיבה לבקשה היא שלפי האמריקאים "באזורים אלה חזבאללה מחזיק נשק וטילים". טרם הבקשה, מפרטים המקורות, כוחות יוניפי"ל היו מבצעים 12 סיורים ביום באזור הגבול, וכעת הם מבצעים בין 18 ל-22 כאלה ביום.

בניית גדר הגבול בלבנון
בניית גדר הגבול בלבנון | צילום: ללא קרדיט

יופ לפני כן, הצהיר שר ההגנה הלבנוני, אליאס אבו סאאב, כי מתנהלים דיונים לקביעת הגבולות היבשתיים והימיים עם ישראל, והדגיש כי לבנון מגיעה למשא ומתן מתוך עמדת כוח ולא בעקבות לחץ שהופעל עליה: "לא נוותר על טיפה מהים שלנו או על כל חלקת אדמה. הגיע הזמן לסיים את סוגיית שרטוט הגבולות". את הדברים אמר לאחר ביקור שערך בגבול עם בכירים בצבא לבנון ועם מפקד יוניפי"ל.

השר טען כי הצבא הלבנוני יעבה את נוכחותו בכל אזור דרום לבנון, כך שהוא זה שיפקח על הביטחון באזור ועל ההרתעה מפני פעולה מצד ישראל. עוד הצהיר כי על צבא לבנון להיות היחיד שיישא נשק נגד ישראל. כמו כן, הודה השר ליוניפי"ל "על מאמציו ועל שיתוף הפעולה שלו עם צבא לבנון".