ארבעה ימים לאחר שצומצם: צה"ל הגדיל שוב את מרחב הדיג בעזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על הגדלת שטח הדיג לטווח של עד 15 מיילים ימיים. דיווח פלסטיני: פעילי חמאס ירו לעבר כוח צה"ל בגבול הרצועה

זמן צפייה: 00:24

המתיחות דרום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע אמש (שבת) על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים החל מהבוקר. "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת", נמסר מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים. כמו כן, הבהיר אבו רוקון כי מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות וכי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו. בתוך כך, צה"ל ביצע ירי הרחקה לעבר פלסטינים שהתקרבו לגדר.

כזכור, ביום רביעי הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים. ההחלטה התקבלה בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שגרמו לפריצתן של 15 שריפות בשטחי המועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב. יומיים לפני כן הוגדל מרחב הדייג ברצועה לטווח של עד 15 מיילים ימיים.

לכתבות קשורות >>

בעקבות בלוני התבערה: ישראל צימצמה את מרחב הדיג ברצועת עזה

היערכות לקראת הפרות סדר בדרום; מרחב הדיג הוגדל

15 שריפות פרצו כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה

שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה | צילום: אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

כמות המפגינים ביום שישי האחרון על גדר הגבול הייתה נמוכה יחסית. לעימותים הגיעו כ-4,000 פלסטינים - נתון נמוך בהשוואה לחודשים האחרונים. זאת, בשל תנאי השרב השוררים באזור. 16 מפגינים נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל - כך נמסר ממשרד הבריאות בעזה. על פי ההודעה, הפצועים נפגעו משאיפת גז ומכדורי גומי שנורו ע"י כוחות צה"ל.

במקביל, ביום שישי פרצה שריפה בשטח פתוח בסמוך למושב יכיני שבמועצה האזורית שער הנגב - כתוצאה מבלון תבערה. צוותי כיבוי השיגו שליטה על השריפה, ופועלים לכיבויה. בתום הערכת מצב החלו כוחות משטרה לפנות את הקו הראשון של המושב, אך תוך זמן קצר הורשו התושבים לחזור לבתיהם. סך הכל פרצו היום שלוש שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה.