הרמטכ"ל ימריא לביקור בארה"ב: "ידון באתגרים הביטחוניים"

לאחר שביקורו נדחה בשל מבצע "שומר החומות", כוכבי יטוס לביקור עבודה במסגרתו ייפגש עם בכירים בצבא ובמשרד ההגנה האמריקני, וישוחח עימם, בין היתר, על איום הגרעין האיראני והתעצמות חזבאללה

הרמטכ"ל, אביב כוכבי נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים
הרמטכ"ל, אביב כוכבי נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים | צילום: חדשות 13

הרמטכ"ל אביב כוכבי צפוי להמריא ביום ראשון הקרוב לארה"ב לפגישות עבודה עם בכירים בצבא ובמשרד ההגנה האמריקני, זאת לאחר שהביקור שאמור היה להתקיים בחודש אפריל נדחה בשל מבצע "שומר החומות" - כך הודיע היום (חמישי) דובר צה"ל. סגנו של כוכבי, האלוף אייל זמיר, ימלא את מקומו בעת היעדרו.

במהלך ביקורו, ייפגש כוכבי עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ויושב ראש המטות המשולבים הגנרל מארק מילי. בין הנושאים עליהם בכוונת הרמטכ"ל לדון עם עמיתיו: איום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות איראן במזרח התיכון, התעצמות חזבאללה וכן השלכות איום הטילים המדויקים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>
גנץ וכוכבי
גנץ וכוכבי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בצה"ל עדכנו כי הרמטכ"ל צפוי להציג לאמריקנים את עיקרי ההישגים המבצעיים של מבצע "שומר החומות" נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. בהמשך, כוכבי ייפגש גם עם ראשי מכוני מחקר ומעצבי דעה אמריקניים כחלק ממאמץ ההסברה הבין-לאומי.

אל כוכבי תתלווה רעייתו יעל ונספח צה"ל בוושינגטון אלוף יהודה פוקס. אל הביקור יצטרפו גם ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן וראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער, שעתידים לקיים במקביל פגישות נוספות עם בכירים במערכת הביטחון האמריקנית.