גנץ לנתניהו: "פעל להעברת חוק איחוד המשפחות"

שר הביטחון פנה לרה"מ לשעבר וביקש שיצביע יחד עם הקואליציה: "יש לשים את הביטחון מעל לכל שיקול פוליטי"; בליכוד דחו את הבקשה: "מי שביטחון ישראל חשוב לו - לא מקים ממשלה עם רע"ם"

זמן צפייה: 05:29

סערת חוק איחוד המשפחות: יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה היום (חמישי) ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וביקש ממנו לפעול להארכת החוק לאיחוד משפחות, זאת לאחר שבהצבעה על הארכתו הוא נפל בשל התנגדות רע"ם ומפלגות האופוזיציה.

בדבריו, כתב גנץ לנתניהו כי "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי. גם ברגעים קשים פוליטית, שמנו את ישראל לפני הכול". יו"ר כחול לבן כתב כי הוא "מצפה גם מהקואליציה לפעול באחריות להעברת הצעת החוק - יש לשים את הביטחון מעל לכל שיקול פוליטי".

זמן קצר לאחר הפנייה, בליכוד השיבו לגנץ ומסרו: "מי שביטחון ישראל חשוב לו - לא מקים ממשלה עם רע"ם. מי שביטחון ישראל חשוב לו, עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מייד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה: "הציג לה את הרוח החדשה בישראל"

השוטר שירה למוות באיאד אלחלק הואשם בהמתה בקלות דעת

איש דת מוסלמי מלוד נעצר בחשד שהסית לאלימות ופגיעה בשוטרים

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מהקלטות מתוך ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום בתל אביב והגיעו לידי חדשות 13, נשמע יו"ר האופוזיציה נתניהו אומר: "בקואליציה הזו יש סדקים רציניים, ואנו עומדים בפני אחד מהם מיידית". עוד הוסיף נתניהו לומר: "הם הקימו קואליציה עם רע"ם, ועכשיו הם אומרים 'חלצו אותנו מהקואליציה שעשינו איתם'. סליחה?".

גם חבר הכנסת עמית הלוי התבטא בנושא: "העניין המוסרי והפוליטי עומד לפנינו. האם מפלגת הליכוד תשמש עלה תאנה לממשלה המסוכנת הזו? אחרי שנשמש כאידיוטים שימושיים עבורם, הם יתפארו בהישגיהם". מאוחר גם חבר הכנסת צחי הנגבי נתן את דעתו: "מוטל עלינו דין רודף. חובתנו לרדוף את הקואליציה הזאת ולהצביע נגד בכל נושא".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כידוע, תוכנו של החוק שנכון לרגע זה מתקשים להעבירו הוא למנוע מפלסטינים תושבי יהודה ושומרון להתאחד עם משפחות ערביות ישראליות. יש לציין כי מפלגות הליכוד והציונות הדתית שנמצאות כעת באופוזיציה תומכות בחוק זה, אך נמנעות מלהבציע בעדו בשל רצונן להכשיל את הקואליציה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט.

בינתיים, ובניסיון להשיג תומכים, גנץ הנחה את יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, ולגייס את קולם של חברי המפלגות הציוניות.