הפצ"ר: עמדת ישראל היא שלהאג אין סמכות בסכסוך היהודי-פלסטיני

בכנס שעסק בדיני לחימה, טען הפרקליט הצבאי הראשי כי "ישראל היא מדינה שומרת חוק עם מערכת משפט עצמאית וחזקה" • אלוף פיקוד דרום: "איראן מעוררת טרור בכל המזה"ת"

זמן צפייה: 00:26

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, אמר היום (שלישי) כי עמדת ישראל היא שלבית הדין הבין-לאומי בהאג אין סמכות שיפוטית בנושאי הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "ישראל היא מדינה שומרת חוק עם מערכת משפט עצמאית וחזקה", אמר בכנס הבין-לאומי בנושא דיני לחימה של הפרקליטות הצבאית. "אין סיבה שפעולותיה תהיינה נתונות לבחינה של בית הדין הבין-לאומי".

בדבריו התייחס אפק גם לכוחו של ארגון חזבאללה בממשלת לבנון. ‏"לשילוב הגובר בין ארגון הטרור חיזבאללה לבין מדינת לבנון משמעות משפטית. בשנה שעברה חזבאללה ובעלי בריתו זכו במספר משמעותי של מושבים בפרלמנט הלבנוני והצטרפו לקבינט", אמר. "הדבר מעלה שאלות כגון - האם יש כיום הפרדה בין מדינת לבנון וארגון הטרור? מה יהיה מקומה של מדינת לבנון בעימות עתידי?".

מפקד פיקוד דרום, הרצי הלוי, דיבר אף הוא בכנס ודיבר על מעורבות טהראן באזור. "איראן מעוררת טרור בכל המזרח התיכון", אמר. "היא מעבירה כספים רבים לגורמי הטרור בעזה כדי לפגוע בישראל, ומשתמשת באנשי עזה כדי להילחם למענם ולשלם בדמם".

עוד בחדשות 13:

טראמפ: "מניח שאיראן רוצה לעשות עסקה - וזה יכול לקרות"

דיווחים בלבנון: מזל"ט של צה"ל פוצץ מכשיר ריגול

אש נ"מ סורית נורתה לעבר מטוס קרב ישראלי; צה"ל תקף את המשגר

שר החוץ האיראני עם משלחת חמאס בטהראן
שר החוץ האיראני עם משלחת חמאס בטהראן

מידע מודיעיני מסווג שהגיע לידי "פוקס ניוז" ופורסם ביום שבת האחרון חושף כי חמאס נאלץ לאמץ תוכנית צנע, בשל מחסור במימון מהמשטר האיראני. זאת, עקב השלכות הסנקציות האמריקניות על איראן. גורמים במחלקת המדינה של ארה"ב מסרו כי המידע מעיד על הצמצום במשאבים ובהשפעה של איראן, שמוביל לירידה במימון שמספקת טהראן לקבוצות טרור שבתמיכת המשטר.

נוסף לחמאס, שנאלץ כאמור לאמץ מדיניות צנע על פי הדיווח, איראן הודיעה למיליציות שיעיות שחוסות תחת תמיכתה כי הן יצטרכו למצוא מקורות מימון חלופיים, בשל העובדה שטהראן אינה מסוגלת עוד לספק את המשאבים הנדרשים.

עוד עולה מהמידע המודיעיני כי סוריה מתמודדת עם קיצוצים באספקת הנפט, גם כן בשל הסנקציות האמריקניות, שהביאו לקיצוץ של בין 3-1 מיליון חביות נפט שטהראן נהגה לספק למדינה מוכת המלחמה. כמו כן, חושף המודיעין כי הקיצוץ בתקציב האיראני פוגע גם בסוכנות הסייבר במדינה.