בתגובה לשיגור הרחפן: צה"ל תקף מספר יעדים של חמאס בעזה

חיל האוויר תקף בצפון ובמרכז הרצועה כמה יעדים של הארגון, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי. זאת בתגובה לרחפן שחדר לישראל והטיל מטען במתחם הגדר

זמן צפייה: 03:35

צה"ל תקף אמש (שבת) כמה יעדים של חמאס בצפון ובמרכז הרצועה, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של הארגון. זאת בתגובה לרחפן מדרום הרצועה שהטיל מטען במרחב הגדר.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר לתושבים: "הדי הפיצוצים הנשמעים הם כתוצאה מפעילות צה"ל. אנחנו בקשר עם הצבא, אין שינוי בהנחיות".

לעוד כתבות בנושא:

דובר צה"ל בערבית: הג'יהאד האסלאמי מתכנן לחבל בהסדרה

אחרי תקרית הרחפן: 3 פלסטינים חדרו לישראל מעזה – ונעצרו

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190908-0037' autoplay='0' credit='מוקד הידיעות GLOBAL בטלגרם' desc='תקיפת צה"ל ברצועת עזה' kid='1_regbm9lb' duration='21'']

דובר חמאס הגיב לתקיפת צה"ל וכתב: "המשך המצור על עזה לצד ההפרות במסגד אל-אקצא וגניבת האדמות בגדה המערבית הם פעולותיה של ישראל במאבקה נגד הפלסטינים, להם ישנה אמונה בלתי מעורערת בזכותם על הקרקע ועל המקומות הקדושים. הניצחון בסוף יהיה של הפלסטינים, שלצדם הצדק"

מוקדם יותר אתמול עצר צה"ל שלושה פלסטינים החשודים שחצו לשטח ישראל בדרום רצועת עזה, והעביר אותם לחקירת כוחות הביטחון. השלושה נתפסו לאחר שהכוחות כיתרו וסרקו את המרחב שאליו חצו. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בשלושה נערים בני 13, וכי נמצאה עליהם סכין. כשעה לאחר מכן נעצר פלסטיני נוסף שניסה לחצות לתוך שטח ישראל, עליו נתפסו שני סכינים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190908-0603' autoplay='0' credit='' desc='צילומים פלסטיניים מתקיפת צה"ל ברצועה' kid='1_z6mx9pqq' duration='16'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת משטח עזה. כל ניסיון לפגוע באזרחינו או בחיילינו - נענה ויענה בתגובה תקיפה".

Whatsapp Image 2019 08 22 At 0
תיעוד פלסטיני של ירי פצצות תאורה בעזה

ביום שישי נורו חמש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, ונפילה אחת זוהתה בשטח פתוח בשדרות. לא היו נפגעים אך שריפה פרצה במקום וכמה תושבים לקו בחרדה. אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה. בתגובה לירי, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו עמדות ומוצב של חמאס בצפון הרצועה.

עוד קודם לכן, חדר רחפן מדרום הרצועה לעבר שטח ישראל וככל הנראה הטיל מטען במרחב גדר המערכת ומיד חזר לשטח הרצועה. בתגובה לכך, כלי טיס של צה"ל ירו לעבר חוליית המחבלים. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל, אך נזק קל נגרם לרכב צבאי.

נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום.
נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום. | צילום: צילום: יניב כליף

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי חיל האוויר תקף ארבעה יעדים ברצועת עזה, בהם משגרים סמוך לבית חאנון ועמדת חמאס סמוך לבית לאהיה שבצפון הרצועה, וכן מחסן נשק ועמדת חמאס בשכונת שג׳אעיה בעיר עזה שבמזרח הרצועה.

כו כן, במהלך ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה ביום שישי, דיווח משרד הבריאות בעזה כי שני פלסטינים נהרגו כתוצאה מירי צה"ל, אחד מהם נער בן 17. בתגובה, מסר חמאס: "הפורענות שמפגין הכיבוש הציוני כלפי המפגינים ברצועה היא פשע שהאויב יישא בכל ההשלכות שלו".

הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה
הפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה

בעקבות מותם של השניים, ניקולאי מלאדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שני נערים פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה - מחריד. ישראל מוכרחה לרסן את השימוש בכוח ולהשתמש בכוח קטלני רק כמוצא אחרון ובתגובה לאיום מיידי של מוות או פציעה קשה. על ההפגנות להישאר שקטות, מעגל האלימות חייב להסתיים".