בנט: השבנו את ההרתעה - עכשיו נתקן את מה שצריך

רה"מ התייחס באזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים ללכידת המחבלים: "הבריחה היא תקלה חמורה אך ערבותנו אחד לשני חשובה יותר". הרצוג: "עלינו להיות מוכנים תמיד למלחמה ולא להחמיץ הזדמנות לשלום"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר היום (ראשון) בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים כי "גם היום, 48 שנים אחרי, אין לנו יסודות חשובים יותר מאלו: אחדותנו וערבותנו אחד לשני. למדנו זאת במלחמת יום הכיפורים, ואנחנו נוכחים בכך בכל יום מחדש".

בנט הוסיף כי: "גם מה שקרה הבוקר, כשכוחות הביטחון השלימו את לכידת ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, זו דוגמא טובה, קטנה אמנם, לתופעה שעליה דיברתי עכשיו: הבריחה עצמה היא תקלה חמורה – מודיעינית, מבצעית ומערכתית, אבל מרגע שיש תקלה, קודם כל מתגייסים, ביחד. בשלב הראשון – מול האויב, על מנת להשיב את ההרתעה, ואחר כך לתקן פנימה את מה שצריך, ויש מה לתקן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

תרגיל ההטעייה, הכיתור ורגע ההסגרה – כך התנהל המבצע בג'נין

הנשיא יצחק הרצוג אמר באזכרה כי: "אסור לנו לשגות בקונספציה, עלינו להיות מוכנים תמיד למלחמה, ולא להחמיץ שום הזדמנות לשלום. לא לזלזל באויבנו ולא לשגות באשליות. אנחנו מחויבים לשאול שאלות תמיד. להיות דרוכים ומוכנים לכול תרחיש. ידינו האחת על ההדק ובו זמנית, ידינו השנייה, ובה עלה של זית, מושטת לשלום".

הנשיא הוסיף כי "אותה עוצמה ביטחונית מבוססת, בין היתר, גם על הקשר האמיץ וההדוק אותו אנו מקיימים עם שכנותינו: בראשן מצרים וירדן, וכעת מדינות נוספות ממרוקו ועד המפרץ – בעקבות הסכמי אברהם. השינוי המדיני והאזורי הזה, והבריתות החשובות הללו, הם בלי ספק חלק מהמענה לבדידות המדינית ממנה סבלנו ערב המלחמה".

שר הביטחון בני גנץ בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים
שר הביטחון בני גנץ בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים | צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אמר באזכרה כי: "גם הבוקר חובה להדגיש, שישראל לא מעוניינת לפגוע בשגרת החיים של מיליוני פלסטינים ביהודה ושומרון ואף שואפת להמשיך בצעדים שישפרו ויחזקו את הכלכלה, הבריאות והביטחון האישי. גם בעזה, נאפשר לשני מיליון אזרחים מרקם חיים בסיסי. לצד זאת ולפני זאת, אנו ערוכים לשמור על ביטחון אזרחי ישראל". גנץ הוסיף ואמר כי: "אם יהיו ארגוני טרור שינסו להרים את ראשם על גבם של התושבים הפלסטינים – אנו נפעל מולם בעוצמה ונפגע במפגעים ובשולחיהם".