חמאס מאותת: אם הכסף הקטרי לא ייכנס לרצועה - תהיה הסלמה

ברקע תקיפת צה"ל בתגובה לשריפות שפרצו בעוטף, בחמאס מתכוונים לאפשר את המשך שיגורי בלוני התבערה בימים הקרובים - במטרה להפריד בין סוגיית שיקום עזה לסוגיית השבויים והנעדרים • פרשנות

מפריחי בלונים מעזה
מפריחי בלונים מעזה | צילום: רויטרס

בהמשך לשלושת השריפות שפרצו אתמול עקב שיגור בלוני התבערה משטח רצועת עזה, וברקע תקיפת מטרות חמאס על ידי צה"ל ברצועה - בארגון הטרור מתכוונים לאפשר שיגורים נוספים של בלוני התבערה לעבר ישראל, במטרה לאותת למצרים והרשות הפלסטינית כי אם הכסף הקטרי לא ייכנס לרצועה - החלופה היא הסלמה.

בחמאס טוענים כי מגעי הרגיעה בינם לבין ישראל בתיוון המצרי אינם נושאים פרי, וכי לא חלה התקדמות בעניין ההקלות לעזה. במקביל, השליח הקטרי מנסה למצוא פתרון למנגנון הכנסת הכספים עם אפשרות לפיקוח על ייעודו, אך טרם נמצא פתרון שיאפשר זאת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוב נגד מתנגדי החיסונים: "מעמידים את בריאות ישראל בסכנה"

גורם במשטרה על החשד נגד סוכן הדוגמניות: "תלונה תוביל לחקירה"

ג'ודו, שיט ושחייה: מה צפוי באולימפיאדה היום ומה כבר היה?

בלוני תבערה, חמאס, רצועת עזה, שריפות
יחידת בלוני התבערה בעזה

לפי שעה, ישראל מתנה את שיקום עזה בהתקדמות משמעותית בסוגיית השבויים והנעדרים ואילו חמאס מעוניין להפריד בין שני הדברים. כעת, בתום חג הקורבן ולאחר שיגור הבלונים אתמול, מצרים חידשה את מאמצי התיווך וביקשה מחמאס לא להסלים בגבול.

כזכור, אמש צה"ל תקף מחנה צבאי השייך לארגון הטרור חמאס ומוקם בסמוך לאתרים אזרחים בהם בית ספר. בין המטרות שהותקפו נמצאים בין היתר מבנים תשתיות ואמצעים ששימשו לפעילות הארגון. הפעולה נעשתה בהמשך לשיגור בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף משטח הרצועה. מקורות פלסטינים דיווחו על כלי טיס של חיל האוויר שתקפו מזרחית לח'אן יונס שבדרום הרצועה.

תצלום אוויר מתקיפת צה''ל
תצלום אוויר מתקיפת צה''ל | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר, פרצו שלוש שריפות במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש שהתרחשה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה. קודם לכן, דווח בעזה כי "בלוני תבערה ממרכז הרצועה שוגרו לעבר שטח ישראל".