האצה ממשית במגעים בין ישראל לחמאס לעסקת שבויים תמורת חיסונים

גורמים מצריים אמרו לחדשות 13 כי הצדדים הוזמנו לדון במו"מ בקהיר, בישראל הבינו כי מדובר בהזדמנות חד פעמית ומוכנים להיענות. חמאס עדיין מקווה לשחרר רוצחים, אך בי-ם מבהירים: לא נסכים

זמן צפייה: 00:59

לאחר שבסוף השבוע פורסם על ההערכות בישראל לפיהן נוצרה הזדמנות להגיע לעסקת שבויים עם חמאס בשל התפשטות הקורונה ברצועת עזה, הערב (ראשון) ניתן לדווח על האצה משמעותית במגעים בין הצדדים, שכן בישראל הביעו נכונות לקיים שיחות עם חמאס.

מוקדם יותר היום, גורמים מצריים מסרו לחדשות 13 כי הם מזמינים את הצדדים לדון בנושא בקהיר. בישראל, מבינים כי מדובר ככל הנראה בהזדמנות חד פעמית, כך שכאמור - הביעו נכונות לדיאלוג עם חמאס. בשלב זה, עדיין לא נרשמה פריצת דרך משמעותית.

בינתיים, בחמאס עדיין מקווים לשחרר רוצחים בעסקה, אולם בישראל הדגישו כי אין בכוונתם להיענות לדרישה זו ואף מחבל לא ישוחרר. כמו כן, בצד הישראלי הבהירו כי אם לא יהיו הסכמות עם חמאס - לא יועברו חיסונים לרצועת עזה מוכת הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות העומסים: יוקם צוות לגיבוש יישום נהלי הקורונה בנתב"ג

רשתות המסחר נגד מתווה הממשלה: "לא ריסון מהודק, ריסוק מבורדק"

לאחר הפרסום בחדשות 13: כמה מטפלות מהגן באריאל נחקרו

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין | צילום: חדשות 13

כאמור, ביום שישי פורסם כי המתווכים המצרים העבירו לחמאס הצעה ישראלית נדיבה לקידום ההסדרה, לסיוע בריאותי וגם לשחרור אסירים - כאלה שלא רצחו. אולם, בחמאס דרשו לקבוע בעצמם את זהות האסירים שישוחררו בתקווה שיוכלו לשחרר גם מחבלים.

בתוך כך, מקורות בארגון הטרור מסרו לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" כי המשלחת המצרית דרשה מהם לשמור על השקט ברצועה ולמנוע שיגורי רקטות. על פי המקורות, המשלחת המצרית הדגישה כי לישראל אין כוונה לפתוח בעימות חדש. עם זאת, הגורם מחמאס טען כי הוא "מריח ריח של בוגדנות", בנוגע לאמינות המסרים שהעבירה המשלחת מהצד הישראלי.