רשתות המסחר נגד מתווה הממשלה: "לא ריסון מהודק, ריסוק מבורדק"

איגוד רשתות המסחר וההסעדה מתח ביקורת על התוכנית לפיה כאשר יהיו 2,500 נדבקים ביום - העסקים ייסגרו: "לא נשלם את מחיר המחדלים של הממשלה - שלא עוצרת את מדגרות הנגיף והתפשטותו"

דיזגנוף סנטר
דיזנגוף סנטר | צילום: Shutterstock

איגוד רשתות המסחר וההסעדה מתח הערב (ראשון) ביקורת חריפה על תוכנית ההגבלות, לפיה אם מספר הנדבקים היומי יגיע ל-2,500 - יחל שלב "הריסון המהודק". "תוכנית 'הריסון המהודק' - או בשמה הנכון 'ריסון מבורדק'", הצהיר האיגוד.

בהצהרת האיגוד נכתב: "טועה מי שחושב שהמסחר בישראל ישלם את מחיר המחדלים של ממשלת ישראל - שלא עוצרת את 'מדגרת הקורונה' בנתב"ג, שלא עוצרת את 'ייבוא הנגיף' שפועל בחסותה באמצעות השבים מחו"ל, ממשלה שלא עוצרת את ההשתוללות במגזר הערבי או את ההפקרות במסיבות הטבע ומסיבות הרחוב ועוד מחדלים רבים".

"מחדלי הממשלה יביאו אותנו ל-2,500 מאומתים ביום בתוך מספר ימים, בחסות ממשלת ישראל", נמסר. "המסחר בישראל לא ייסגר עוד, אלא אם יוכרז סגר כללי ארצי או במצב של עוצר כללי בעיר אדומה. מי שחושב שיוכל לסגור את המסחר באותה הקלות הבלתי נסבלת כפי שאירע בעבר, מוטב שייחשב מסלול מחדש, משום שאנחנו סיימנו לשלם את מחיר מחדליה של ממשלת ישראל".

קניון ביג באשדוד
קניון ביג באשדוד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב הודיעו שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי בקרוב יוקם צוות מיוחד, אשר יבדוק כיצד ניתן יהיה להבטיח את יישום נהלי הקורונה בנמל התעופה דוד בן גוריון, זאת בין היתר בשל העומסים הכבדים והצפיפות הרבה שנרשמה בשדה, כפי שנראו מוקדם יותר הבוקר. בראש הצוות המיוחד יעמדו מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, וכן המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו.

היום, כאמור, הגיעו המוני נוסעים אל הטרמינל, ובתמונות שהגיעו משם ניתן היה לראות כי כולם עומדים בצפיפות וללא שמירת מרחק חברתי כפי שדורשות תקנות הקורונה. מרשות שדות התעופה נמסר כי היא פנתה למשטרה על מנת שתקצה שוטרים, "שישמרו על הסדר הציבורי - זאת בנוסף לעשרות עובדי רש"ת העוסקים בכך". עוד נמסר מהרשות: "אנו פועלים כדי להבטיח את זרימת הנוסעים בצורה בטוחה ובמטרה לא ליצור עומסים חריגים".