צה"ל: סוכלה מתקפת סייבר של חמאס נגד ישראל

דובר צה"ל מסר כי סוכל ניסיון של ארגון הטרור להשתמש במרחב הקיברנטי לצורך פגיעה ביעדים ישראליים. זאת, בפעם הראשונה תוך כדי סבב לחימה. בנוסף, הותקף המבנה שבו נמצא חמ"ל הסייבר של חמאס

זמן צפייה: 00:12

אש בדרום: דובר צה"ל מסר היום (ראשון) כי בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל סוכל בסוף השבוע האחרון ניסיון של חמאס לשימוש במימד הסייבר לצרכי פגיעה ביעדים ישראלים. זאת, בפעם הראשונה תוך כדי סבב לחימה. כלל הפעולות והניסיונות התגלו וסוכלו מבעוד מועד, והתשתית לא הצליחה לממש את תוכניותיה, לרבות ניסיון כושל בימים האחרונים. בהמשך לפעילות הסיכול הטכנולוגי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה מבנה ממנו פעל מערך הסייבר של חמאס.

על פי ראש חטיבת הסייבר בצה"ל, התשתית שנחשפה הייתה בעלת יכולות בסיסיות ופשוטות. עוד הדגיש כי "הם נכשלו והסרנו את האיומים. שלטנו ביריב לאורך כל הדרך". דובר צה"ל הוסיף כי בעקבות התקיפה, חמאס איבד את יכולות הסייבר. ״יכולות הסיכול והגנת הסייבר של ישראל מביאות לכך שניסיונות ארגון הטרור חמאס להוציא לפועל פעולות במימד הסייבר נכשלות פעם אחר פעם״, אמר גורם בכיר בשירות הביטחון הכללי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חמאס במסר לישראל: מעוניינים בהפסקת אש; הירי לעוטף נמשך

דו"צ: "נורו 600 שיגורים; טיל קורנט פגע ברכב ההרוג בעוטף"

שני הרוגים מפגיעת רקטות במפעל באשקלון וברכב בעוטף

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190505-1809' autoplay='0' credit='' desc='תקיפת צה"ל בעזה' kid='1_ky2jz966' duration='12'']

מתחילת ההסלמה נהרגו 17 פלסטינים ברצועת עזה, ונפצעו 110. בין ההרוגות בתקיפות האחרונות היו אישה בהיריון ותינוקת בת תשעה חודשים. משרד הבריאות בעזה דיווח על הרוג ומספר פצועים כתוצאה מהפצצה של חיל האוויר במבנה רב קומות במרכז רפיח. עוד דווח כי חיל האוויר הפציץ והרס כליל בניין בעזה, וכן כי שלושה פלסטינים נהרגו מהפצצה של צה"ל באזור בית הספר האמריקני בצפון רצועת עזה.

גורמים ישראליים דיווחו כי חמאס העביר מסר לישראל באמצעות המתווך המצרי, לפיו הם מעוניינים לשוב לרגיעה ולהגיע להפסקת אש. זאת, חרף איומים שהושמעו מוקדם יותר היום, כאשר ארגון הטרור הצהיר כי בכוונתו להמשיך בירי כל עוד ישראל ממשיכה לתקוף. מטחי הרקטות נמשכים לעבר יישובי עוטף עזה.

תקיפת מבנה מערך הסייבר של חמאס
תקיפת מבנה מערך הסייבר של חמאס | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מבנה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס בשכונת רימאל. על פי דיווחים פלסטיניים, הבניין הושמד לחלוטין. כמו כן, כלי טיס צה"לי תקף פעילי טרור בדרום רצועת עזה. משרד הבריאות בעזה דיווח על שני הרוגים נוספים מתקיפת צהל באזור אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה, והזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, פלוגות "אל-קודס", הודיעה כי השניים שנהרגו הם פעילים בשורותיה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על פגיעה של טיל קורנט בג'יפ של צה"ל באותו אזור.

על פי דיווח פלסטיני, הפלגים הפלסטיניים מסרו למנגנון המודיעין המצרי שאם ישראל לא תפסיק את הסיכולים הממוקדים ואת הפצצת הבניינים, הם יפציצו את תל אביב. בד בבד, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס להסלמה והצהיר כי "מה שקורה כעת בעזה הוא דבר מצער ומזעזע. הרשות קוראת לעולם לעצור את התוקפנות הישראלית נגד בני העם הפלסטיני".

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, הודיע כי עד כה נורו 600 שיגורים בסבב ההסלמה האחרון, מהם 510 חצו את הגדר. למעלה מ-150 שיגורים יורטו ונפלו בשטח פתוח, וכ-35 נפילות אותרו בשטחים בנויים. עוד אישר מנליס כי הייתה פגיעה ישירה של טיל קורנט באזור שער הנגב, שהביאה למותו של גבר כבן 60.

מנליס דיווח כי עד כה תקף צה"ל 280 מטרות, בהן חוליות משגרים, סיכולים ממוקדים, תשתיות טרור, בניינים ומחסני אמצעי לחימה. עוד סיפר כי סוכל ניסיון לבצע פיגוע באמצעות שימוש ברחפן. לדבריו, "גל התקיפות יימשך". עוד הצהיר דובר צה"ל כי הכוחות בדרום יתוגברו, עם חטיבה 7 של חיל השריון וחטיבת גולני שיירדו דרומה. חטיבת הצנחנים נמצאת בכוננות אף היא, וכוחות הגנה אווירית פרוסים גם בגוש דן.