חמאס במסר לישראל: מעוניינים בהפסקת אש; הירי לעוטף נמשך

ברקע הירי המתמשך לעבר הדרום, גורמים ישראליים דיווחו כי ארגון הטרור הודיע למתווך המצרי כי ברצונו לשוב לרגיעה. זאת, למרות האיום שהשמיע מוקדם יותר, לפיו התקיפות עתידות להימשך

זמן צפייה: 01:50

גורמים ישראליים דיווחו היום (ראשון) כי חמאס העביר מסר לישראל באמצעות המתווך המצרי, לפיו הם מעוניינים לשוב לרגיעה ולהגיע להפסקת אש. זאת, חרף איומים שהושמעו מוקדם יותר היום, כאשר ארגון הטרור הצהיר כי בכוונתו להמשיך בירי כל עוד ישראל ממשיכה לתקוף. מטחי הרקטות נמשכים לעבר יישובי עוטף עזה ומגיעים עד לאשדוד.

בתוך כך, משרד הבריאות בעזה דיווח על הרוג ומספר פצועים כתוצאה מהפצצה של חיל האוויר במבנה רב קומות במרכז רפיח. עוד דווח כי חיל האוויר הפציץ והרס כליל בניין בעזה, וכן כי שלושה פלסטינים נהרגו מהפצצה של צה"ל באזור בית הספר האמריקני בצפון רצועת עזה. הפעיל ההרוג הוא אחד מההרוגים בהפצצה הקודמת של חיל האוויר בצפון רצועת עזה. מתחילת ההסלמה נהרגו 18 פלסטינים ברצועת עזה, ונפצעו 110. בין ההרוגות בתקיפות האחרונות היו אישה בהיריון ותינוקת בת תשעה חודשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צילמו היירוטים מהאוטובוס - וחזו בפגיעה הישירה ברכב • תיעוד

דו"צ: נורו 600 שיגורים; טיל קורנט פגע ברכב ההרוג בעוטף"

ההרוג בסיכול הממוקד בעזה: אחראי על העברות כספים מאיראן

מוקדם יותר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מבנה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס בשכונת רימאל. המתחם הוא מתקן הביטחון השוטף הגדול ביותר בעיר, הממוקם בשכונה אזרחית. חמאס משתמש במבנה לצרכים מבצעיים הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור. על פי דיווחים פלסטיניים, הבניין הושמד לחלוטין. כמו כן, כלי טיס צה"לי תקף פעילי טרור בדרום רצועת עזה. משרד הבריאות בעזה דיווח על שני הרוגים נוספים מתקיפת צהל באזור אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה, והזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, פלוגות "אל-קודס", הודיעה כי השניים שנהרגו הם פעילים בשורותיה. עוד הודיעה כי פעיל נוסף בשורותיה נהרג בהפצצה של צה"ל על בית בצפון רצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על פגיעה של טיל קורנט בג'יפ של צה"ל באזור אל-בורייג'.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190505-2037' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת מבנה של מנגנון ביטחון הפנים' kid='1_6c5w7k39' duration='12'']

תיעוד תקיפת מבנה בחמאס
תיעוד תקיפת מבנה בחמאס | צילום: החדשות 13

על פי דיווח פלסטיני, הפלגים הפלסטיניים מסרו למנגנון המודיעין המצרי שאם ישראל לא תפסיק את הסיכולים הממוקדים ואת הפצצת הבניינים, הם יפציצו את תל אביב. בד בבד, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס להסלמה והצהיר כי "מה שקורה כעת בעזה הוא דבר מצער ומזעזע. הרשות קוראת לעולם לעצור את התוקפנות הישראלית נגד בני העם הפלסטיני".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-20190505-1824' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקיפה ברפיח' kid='1_ectiqmps' duration='12'']

הפצצה של מבנה נגנון ביטחון הפנים של חמאס
הפצצה של מבנה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, הודיע כי עד כה נורו 600 שיגורים בסבב ההסלמה האחרון, מהם 510 חצו את הגדר. למעלה מ-150 שיגורים יורטו ונפלו בשטח פתוח, וכ-35 נפילות אותרו בשטחים בנויים. עוד אישר מנליס כי הייתה פגיעה ישירה של טיל קורנט באזור שער הנגב, שהביאה למותו של גבר כבן 60.

מנליס דיווח כי עד כה תקף צה"ל 280 מטרות, בהן חוליות משגרים, סיכולים ממוקדים, תשתיות טרור, בניינים ומחסני אמצעי לחימה. עוד סיפר כי סוכל ניסיון לבצע פיגוע באמצעות שימוש ברחפן. לדבריו, "גל התקיפות יימשך". עוד הצהיר דובר צה"ל כי הכוחות בדרום יתוגברו, עם חטיבה 7 של חיל השריון וחטיבת גולני שיירדו דרומה. חטיבת הצנחנים נמצאת בכוננות אף היא, וכוחות הגנה אווירית פרוסים גם בגוש דן.

הפצצה של מבנה נגנון ביטחון הפנים של חמאס
הפצצה של מבנה נגנון ביטחון הפנים של חמאס

מוקדם יותר היום נקבע מותם של שני גברים שנפצעו אנוש - אחד לאחר שרקטה פגעה במפעל באשקלון, בסמוך לפועלים שלא הספיקו לתפוס מחסה. גבר נוסף, כבן 60, נהרג מפגיעה ישירה ברכב בכביש 34, בשטח המועצה האזורית שער הנגב. נבדק אם הפגיעה נגרמה מטיל נ"ט. בכרזה שפרסם חמאס, הארגון לקח אחריות על ירי הטיל שפגע ברכב, וטען כי מדובר בקורנט. כמו כן, באירוע באשקלון נפצעו שניים נוספים, אחד במצב אנוש ואחד קשה. נוסף לכך, שני חיילים נפצעו קל מפצמ"ר, ועובד זר מתאילנד נפצע בינוני-קשה מרסיסי רקטה במועצה האזורית אשכול.

במקביל, חיל האוויר המשיך לתקוף ברצועה. כתוצאה מתקיפת מכונית בעזה חוסל חאמד אחמד עבד חודרי, שהיה אחראי על העברות כספים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה באמצעות חברת החלפנות שבבעלותו, שהוכרזה ארגון טרור. שלושה נוספים נפצעו בתקיפה זו. על פי דיווח פלסטיני, צה"ל ירה טיל לעבר ביתו של בכיר חמאס, רוחי מושתהא, בשכונת ש'געיה, שלא היה בבית באותה העת. נוסף לכך, משרד הבריאות בעזה עדכן כי כתוצאה מהתקיפות של צה"ל, מאתמול ועד עכשיו, ישנם 10 הרוגים פלסטינים, ועוד 90 פצועים בדרגות פציעה שונות.