דו"צ: "נורו 600 שיגורים; טיל קורנט פגע ברכב ההרוג בעוטף"

מנליס הודיע כי עד כה הותקפו 280 מטרות, בהן חוליות משגרים, תשתיות טרור ומחסני אמצעי לחימה. כמו כן סוכל ניסיון לבצע פיגוע באמצעות רחפן. "גל התקיפות יימשך"

זמן צפייה: 02:37

אש בדרום: דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, הודיע היום (ראשון) כי עד כה נורו 600 שיגורים בסבב ההסלמה האחרון, מהם 510 חצו את הגדר. למעלה מ-150 שיגורים יורטו ונפלו בשטח פתוח, וכ-35 נפילות אותרו בשטחים בנויים. עוד אישר מנליס כי הייתה פגיעה ישירה של טיל קורנט באזור שער הנגב, שהביאה למותו של גבר כבן 60.

מנליס דיווח כי עד כה תקף צה"ל 280 מטרות, בהן חוליות משגרים, סיכולים ממוקדים, תשתיות טרור, בניינים ומחסני אמצעי לחימה. עוד סיפר כי סוכל ניסיון לבצע פיגוע באמצעות שימוש ברחפן. לדבריו, "גל התקיפות יימשך". עוד הצהיר דובר צה"ל כי הכוחות בדרום יתוגברו, עם חטיבה 7 של חיל השריון וחטיבת גולני שיירדו דרומה. חטיבת הצנחנים נמצאת בכוננות אף היא, וכוחות הגנה אווירית פרוסים גם בגוש דן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שני הרוגים מפגיעת רקטות במפעל באשקלון וברכב בעוטף

ההרוג בסיכול הממוקד בעזה: אחראי על העברות כספים מאיראן

חמאס: "בוטלה משוואת שקט ייענה בשקט"; הרוג בתקיפת מכונית בעזה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190505-1701' autoplay='0' credit='' desc='דובר צה"ל על סבב ההסלמה' kid='1_pdpr33ds' duration='157'']

מנליס התייחס לחיסולו של חמאד חודרי וסיפר כי "אמש התקבלה ההחלטה, והחיסול אורגן בכמה שעות. הרעיון היה לחפש דמות שקשורה לשני הארגונים. הסיכול בוצע בעקבות מידע של השב"כ, אושר על ידי הדרג המדיני ובוצע על ידי חיל האוויר והשב"כ. עוד הצהיר דובר צה"ל כי "ההגנה בנויה על התראה והתנהגות האזרחים. במקומות שבהם נהרגו ונפגעו אנשים לא תמיד התנהלו על פי הנחיות פיקוד העורף. אין לסמוך רק על כיפת ברזל, ההגנה תלויה גם באנשים ואיך הם מתנהגים".

בתוך כך, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מבנה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס בשכונת רימאל. על פי דיווחים פלסטיניים, הבניין הושמד לחלוטין. כמו כן, כלי טיס צה"לי תקף פעילי טרור בדרום רצועת עזה. משרד הבריאות בעזה דיווח על שני הרוגים נוספים מתקיפת צהל באזור אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה, והזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, פלוגות "אל-קודס", הודיעה כי השניים שנהרגו הם פעילים בשורותיה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על פגיעה של טיל קורנט בג'יפ של צה"ל באותו אזור.

על פי דיווח פלסטיני, הפלגים הפלסטיניים מסרו למנגנון המודיעין המצרי שאם ישראל לא תפסיק את הסיכולים הממוקדים ואת הפצצת הבניינים, הם יפציצו את תל אביב. בד בבד, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס להסלמה והצהיר כי "מה שקורה כעת בעזה הוא דבר מצער ומזעזע. הרשות קוראת לעולם לעצור את התוקפנות הישראלית נגד בני העם הפלסטיני".

הפצצת צה''ל הנערכת כעת באזור מערב העיר עזה
הפצצת צה''ל הנערכת כעת באזור מערב העיר עזה | צילום: החדשות 13

בתוך כך, קצין בכיר בחיל האוויר הודיע כי סטטיסטיקת ההגנה "מרשימה", ועל אף שנעשים מירב המאמצים, אך עדיין לא מדובר בהגנה הרמטית: "גם ב-86% הצלחה, כל זליגה עלולה להביא לנפגעים, וכל זליגה כזו מתוחקרת בחיל האוויר".

הבכיר הצבאי הוסיף כי "תקפנו 'מטרות עוצם' - בניינים ששימשו למטרות טרור, מנהרות טרור וסיכול ממוקד. פגענו בבתים פרטיים של פעילים, סיכלנו רחפנים שניסו לפגוע בכוחות בגבול. סל המטרות מתרחב ואנחנו ערוכים לתגובות נוספות באזורים רחבים יותר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190505-1638' autoplay='0' credit='' desc='קצין בכיר בחיל האוויר: "הרחבנו את מטרות התקיפה"' kid='1_ieb687b0' duration='233'']

עוד התייחס הקצין לחיסולו של חמאד חודרי: "סיכלנו חלפן כספים של חמאס בלב עזה - מרחב אורבני צפוף. אנחנו ערוכים לסיכולים נוספים לאנשי החמאס". לדבריו, "חמאס צריך לסרס את הג'יהאד האסלאמי, ולמנוע ממנו לעשות מה שהוא רוצה. להסלמה משמעותית אפשר להגיע ברגע". בסיכום דבריו, הצהיר הגורם הצבאי כי "אנחנו משתדלים להיות כירורגים, על פי הנחיות הדרג המדיני. כל סיכול שאנחנו עושים גורם לתגובה, וביכולתם להרחיב את מעגלי הירי לאזורים נוספים".

בתוך כך, שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס להסלמה בדרום: "מגנה את השיגורים המתמשכים מעזה. מספיק בני אדם נהרגו ונפגעו בשני הצדדים, בתים ניזוקו ונהרסו. הגיע הזמן לעצור את ההסלמה ולחזור להבנות שסוכמו בחודשים האחרונים, לפני שיהיה מאוחר מדי".