תיעוד "המקור": הרב החרד"לי שפעל לסכל את מסלול מפקדות הטנקים

לאחר פרסום התחקיר על החלטת צה"ל לסיים את היוזמה, בה השתתפו שלוש בנות, צוות "המקור" תיעד את הרב צבי קוסטינר שסיפר על חלקו המרכזי בהחלטה. "כשהיו בעיות - החיילים התקשרו לרב"

זמן צפייה: 07:12

בתחקיר "המקור" לפני כחודשיים, בו תואר מסע ההשפלות והקשיים של שרלוט, אסנת ונוגה, שלבסוף הופסק, בדרך להפוך למפקדות הטנקים הראשונות של צה"ל, עלה מדי פעם גם שמו של הרב צבי קוסטינר כגורם פעיל מאחורי הקלעים בביטול המסלול לנשים. על פי תיעוד חדש של צוות התוכנית, שצולם במצלמה נסתרת, קוסטינר היה גורם מרכזי בהחלטת צה"ל לבטל את היוזמה פורצת הדרך.

במרכז דבריו של הרב, ראש הישיבה במצפה רמון, עומדת שיטת התשה של מפקדי צה"ל, בכל פעם שהקריטריונים המגדריים לא עונים על השקפת עולמם של החיילים. "החבר'ה שלי שמשרתים בצבא עושים הרבה צרות", סיפר הרב בחוג בית של מפלגת נעם, במושב בני נצרים שבדרום הארץ. "על כל דבר הם מעירים ומתלוננים. פעם אחת שמו אותם בשטחים בנים לצד בנות, ואחרי שהתקשרו לרב שלהם יצרו מרחק 50 מטר מהלוחמות. הם לא הסתפקו בזה ואמרו – לא, צריך מחיצה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מפקדות הטנק שתפקידן בוטל ע"י הרמטכ"ל - מדברות לראשונה

סמוטריץ': "יחידות מעורבות פוגעות בצה"ל"; רה"מ: "גאה בלוחמות";

בעקבות תחקיר המקור: ארגוני נשים מבקשים שילוב חיילות בשיריון

הרב צבי קוסטינר, ראש הישיבה במצפה רמון
הרב צבי קוסטינר, ראש הישיבה במצפה רמון | צילום: חדשות 13

עוד המשיך וסיפר על השיטה. "בחדר אוכל כולם אוכלים ביחד. אז מה עושים? החברה שלי לא דיברו מילה אחת עם שום בת. פנאטים". לבסוף תיאר את הצלחת המאבק שניהל: "כל זה בסוף השפיע על כך שהפרויקט לא יתקיים. הם הבינו שבכל שבוע יהיה בלגן בטנק של הבנות, וויתרו על הכול".

במהלך דבריו טען קוסטינר כי מדובר במערכה על החברה הישראלית. "בסתר הם רוצים לכבוש את הכל", אמר בחוג הבית. "כל חיל התותחנים – בנות. איסוף קרבי – כולו בנות. בקרקל יש חמישה גדודים מעורבים. ברגע שזה יסתיים בצבא, זה יתחיל באזרחות. המשמעות היא הרס המשפחה בישראל והרס הבנות בישראל".

צה"ל הגיב לכתבה המקורית ומסר כי השיקולים היו ענייניים לחלוטין. יחד עם זאת, גורם צבאי בכיר צוטט בכתבה, כשאישר שהלחצים של הרבנים אומנם שיחקו תפקיד מרכזי בהחלטה של צה"ל.

ממפלגת נעם נמסר בתגובה: "מפלגת נעם תאבק בכנסת הבאה נגד סתימת הפיות ובעד חופש הביטוי של רבני ישראל. חיילי צה"ל חשובים לנו, מדינת ישראל חשובה לנו. ישראל צריכה צבא מנצח. נעם תמשיך לחזק את צה"ל וחוסנו ותילחם בכל ניסיון של מדינות וארגונים זרים לפגוע בצה"ל ובחוסנו".