"מקבל התפקיד בגאווה": תא"ל הדי זילברמן החל לכהן כדובר צה"ל

בטקס שנערך במחנה אביב נפרדו החיילים מתא"ל רונן מנליס שמילא את התפקיד עד כה, וחתם 22 שנות שירות בצה"ל. זאת, ברקע המתיחות הביטחונית בצפון ובדרום. "מסיים בראש מורם ובגאווה עצומה"

זמן צפייה: 00:29

ברקע המתיחות בגבול הדרום ויומיים לפני הבחירות, תא"ל הדי זילברמן מונה באופן רשמי לדובר צה"ל החדש בטקס שנערך היום (ראשון) במחנה אביב שבצפון תל אביב. "בתחושת גאווה גדולה אני מקבל על עצמי את תפקיד דובר צבא ההגנה לישראל", אמר תא"ל זילברמן באירוע שנכחו בו, בין היתר, ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה, דוברי צה"ל בעבר ובהם דובר צה"ל היוצא תא"ל רונן מנליס. "אני מלא הערכה לאבני הבניין אותן יצק מנליס, לערכים ולנורמות שתבע ולהישגים אליהם הגיע מערך דובר צה"ל בתקופתו".

בנאום הפרידה של תא"ל מנליס אמר הדובר היוצא כי הוא מסיים את 22 שנות שירותו "בראש מורם ובגאווה עצומה בעשיית הדרך. אני, כבן להורים שעלו מברית המועצות ונכד לניצולי שואה, זכיתי לשרת את מדינת ישראל בצה"ל במגוון תפקידים. אני משאיר את שירותי הצבאי מאחוריי ויוצא לדרך חדשה באזרחות מתוך אהבה למדינת ישראל ומתוך רצון להמשיך לתרום להמשך צמיחתה של מדינה שאני רוצה שילדיי יגדלו בה".

תא''ל רונן מנליס, דובר צה''ל היוצא
תא''ל רונן מנליס, דובר צה''ל היוצא | צילום: דובר צה''ל

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שקד: "לסביבת נתניהו יש איבה אישית כלפיי – מעולם לא רצו בנו"

הקרב הצמוד בין המפלגות והשינוי בגושים: כל סקרי חדשות 13

שר החוץ הטורקי: "ישראל הופכת למדינת אפרטהייד גזענית"

תת-אלוף הדי זילברמן מונה לתפקיד דובר צה''ל
תת-אלוף הדי זילברמן מונה לתפקיד דובר צה''ל | צילום: דובר צה''ל

תא"ל זילברמן בן ה-46 משמש כראש חטיבת התכנון משנת 2016. הוא התגייס לצה"ל בשנת 1991, התנדב לקורס חובלים ולאחר כשנה שובץ בחיל התותחנים. במהלך שנות שירותו שימש במספר תפקידי פיקוד, בהם מפקד גדוד 402, עוצבת עמוד האש, קצין אגף מבצעים פיקוד הצפון ומפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים בחיל התותחנים.

כזכור, מינויו של זילברמן הגיע לאחר שגיל מסינג ויתר על תפקיד דובר צה"ל בעקבות הביקורת הציבורית שהתעוררה כלפיו. עם הצגת מועמדותו של מסינג, פרצה סערה לאחר שנודע כי שימש כסוכן משטרתי במסגרת פרשת "ישראל ביתנו". בזמנו התברר כי המשטרה שלחה את מסינג לפגישה עם היועץ התקשורתי רונן משה, שבמהלכה דיברו על האפשרות שהאחרון הסתבך כתוצאה מהתקשרות כספית החשודה כשוחד עם אנשי המטה של השר לשעבר מטעם ישראל ביתנו, סטס מיסז'ניקוב.

דובר צה"ל רונן מנליס
דובר צה"ל רונן מנליס | צילום: ויקיפדיה, BY-SA
תא''ל הדי זילברמן, דובר צה''ל החדש
תא''ל הדי זילברמן, דובר צה''ל החדש | צילום: דובר צה''ל
תא''ל הדי זילברמן, דובר צה''ל החדש
תא''ל הדי זילברמן, דובר צה''ל החדש | צילום: דובר צה''ל