בוגרי להקות צבאיות לרמטכ"ל: "אל תפגע בתרבות צה"ל"

אחרי הפרסום בחדשות 13 על ביטול תקן ראש ענף התרבות, עשרות בוגרי הלהקות הצבאיות ובהן ציפי שביט, מיקי קם ונטע ברזילי פנו לכוכבי: "לצה"ל תפקיד בעיצוב דמותם התרבותית של הצעירים"

זמן צפייה: 00:36

מאה בוגרי להקות צבאיות, ביניהם ציפי שביט, מיקי קם ונטע ברזילי, פנו היום (חמישי) לרמטכ"ל אביב כוכבי ולראש אכ"א, כדי למנוע את ביטול תקן ראש ענף התרבות בצה"ל. זאת, בעקבות הפרסום בחדשות 13 על המהלך.

בפנייה נכתב כי "מאז הקמתו של צה"ל, הוחלט כי לצבא העם יהיה תפקיד משמעותי בעיצוב דמותם התרבותית והרוחנית של הצעירים העוברים בשעריו. הלהקות הצבאיות, תיאטרון צה"ל ושאר פעילויות התרבות הצה"ליות שהתקיימו במשך השנים, עיצבו את התרבות הישראלית בצבא ומחוצה לו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אל על הודיעה לבורסה: החל"ת לעובדים יימשך עד ל-30.6

תחקיר: הרופא הבכיר שהפיץ חומר פדופילי – מקבל ילדים במרפאתו

"שיסה בי את הכלב": נהג אוטובוס הותקף בירושלים • תיעוד

מכתב פתוח לראשי הצבא - שמיר... by news10 on Scribd

ההחלטה על ביטול התקן, בהמשך לצעדי קיצוץ נוספים שנעשו בענף בשנים האחרונות, מהווים פגיעה אנושה בתחום התרבות בצה"ל ומכאן פגיעה בעולם התרבות הישראלי בכלל", הוסיפו האמנים במכתב הפתוח. "ענף התרבות, על חייליו, מהווה את השדרה המרכזית של עולם התרבות הישראלי - אל תרשמו בדפי ההיסטוריה כמי שביטלו את התרבות בצה"ל".

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני מספר חודשים התקבלה החלטה רוחבית בכלל צה"ל על צמצום תקני סא"ל. במסגרת זו החליט ראש אכ"א על המשך פעילות התרבות בצה"ל בפיקוד קצין בדרגת רס"ן. אין בהחלטה משום פגיעה כלשהי בהיקף הפעילות התרבותית למשרתי צה"ל, שהינה פעילות חשובה. מדובר בתהליכי השתנות אשר מתבצעים כחלק מתהליכים ארגוניים. החלטה זו תיכנס לתוקף בחודשים הקרובים".

נועה קירל מתגייסת
נועה קירל מתגייסת | צילום: חדשות 13

כאמור, שלשום פורסם בחדשות 13 כי החליטו בצה"ל לבטל את התקן של ראש ענף תרבות - לאחר תחושת אי נוחות של גורמים בצבא מכך שכוכבי הבידור הפכו להיות הפנים של חיל החינוך, ואחרי שהרמטכ"ל הביע מורת רוח מ"פסטיבל הגיוס של נועה קירל". את התפקיד מאייש סגן אלוף, שממונה על "מסלול הטאלנטים", הלהקות הצבאיות והרקדנים הצה"ליים - שתפקידם בוטל לאחרונה.

מדובר צה"ל נמסר: "לפני מספר שבועות התקבלה החלטה רוחבית בכלל צה"ל על צמצום מספר תקנים ותפקידים. במסגרת זו צומצם בין היתר תקן של ראש ענף תרבות בחיל החינוך. אין בהחלטה משום פגיעה כלשהי בהיקף הפעילות התרבותית למשרתי צה"ל, שהינה פעילות חשובה. מדובר בתהליכי קיצוץ הקורים בכל ארגון ובצה"ל בפרט כחלק מתהליכים ארגוניים ותקציביים".

נועה קירל ושני רקדנים צבאיים
נועה קירל ושני רקדנים צבאיים | צילום: צחי דבוש, גל''צ

כזכור, בתחילת השבוע הורה ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, לבטל את תפקיד הרקדנים הצבאיים, זאת בעקבות הזעם והביקורת שעלו בשבוע שעבר, עת פורסם קטע מהופעתה של הזמרת נועה קירל בבסיס צה"ל, כשלצידה שני רקדנים צבאיים.