תחקיר: הרופא הבכיר שהפיץ חומר פדופילי - מקבל ילדים במרפאתו

משרד הבריאות מינה את אברהם ברקאי, שפרסם 190 אלף סרטוני פדופיליה, לתפקיד בכיר בשירותי בריאות התלמיד וטען שלא יבוא במגע עם ילדים. אולם, תיעוד חדשות 13 מוכיח שהוא מטפל בילדים מדי יום

זמן צפייה: 04:33

אברהם ברקאי הוא רופא ילדים בן 54 מחיפה שאסף, פרסם והפיץ לא פחות מ-190 אלף סרטונים פדופיליים. במשך 15 שנים הוא אסף סרטונים של ילדים, לעיתים קטנים מאוד, מקיימים יחסי מין אחד עם השני. לפני שמונה שנים הוא הורשע, נידון לשנה וחצי בכלא - עונש שהומר בעבודות שירות בשל נסיבות אישיות.

לאחרונה שמענו שבימים אלה הוא מטפל בילדים בקליניקה שלו, אז קבענו תור ונכנסנו לקליניקה שלו עם מצלמה נסתרת. כשכתבת חדשות 13 אמרה לו כי הפרסומים לגביו ברשת מעט מלחיצים, הוא ענה לה: "לא, זה שום דבר. זה שטויות, זה משהו שהיה לפני עשר שנים. אין כלום. יש לי אישורים ואני יודע את הכול. הייתה בהתחלה מחשבה על עונש - בסוף היה קנס. ביזיון".

כיצד ייתכן שלאחר שאסף באובססיביות חומרים פורנוגרפיים ברקאי ממשיך לטפל בילדים? במשרד הבריאות החליטו שרישיון הרפואה שלו לא יישלל. ועדת המשמעת קבעה פה אחד כי הוא אינו מסוכן לציבור לקוחותיו ולפיכך אין מניעה שלא להתיר לו לשוב לעבודתו. הוועדה קבעה כי בתום חמש שנים יוכל לטפל בילדים בלי כל השגחה - וכך הוא עושה כבר שלוש שנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לראשונה מאז החל משבר הקורונה: שר החוץ של ארה"ב יגיע לישראל

נתניהו התלונן במשטרה נגד פעיל שמאל: "איים לפגוע בבני יאיר"

אפקט הקורונה: 600 מבקרים בלבד נכנסו לארץ באפריל האחרון

אברהם ברקאי
אברהם ברקאי | צילום: חדשות 13

ד"ר בועז לב, כיום ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, שימש אז משנה למנכ"ל והגיש קובלנה נגד ההחלטה וכינה את ד"ר ברקאי "פדופיל הרואה בילדים אובייקט מיני, ובהיותו רופא ילדים פוגע באמון הציבור במקצוע הרפואה". אלירן מלכי, יו"ר מצו"ף - מאגר ציבורי וניטור פדופילים, הסביר כי "פדופיליה זו מחלה נפשית. יש לו בעיה בעוררות המינית. זה מה שמדליק אותו, זה מה שהוא רוצה לעשות. נכון שאנחנו רוצים בשיקום לתת לו לשלוט על היצרים המיניים שלו, להחזיר אותו למוטב, אבל זה לא קורה"

ולמרות הכול, במשרד הבריאות מינו את ד"ר ברקאי לתפקיד בכיר ורגיש שקשור בילדים - רופא הפיקוח על שירותי בריאות התלמיד בצפון. בנציבות שירות המדינה נדהמו מהמינוי, התנגדו בתוקף וטענו שהוא מקור סכנה מוחשי ומיידי לילדים. "הוא קיבל הכשר מלא ומוחלט לעסוק ברפואת ילדים", אמר עורך הדין ערן קייזמן, פרקליטו של ברקאי"התפקיד שבו מדובר הוא תפקיד שאיננו כרוך כלל וכלל במגע עם קטינים והמניעה והרצון למנוע ממנו מלחזור לעבודה מקורה בחוסר הבנה בסיסי לגבי זכויות יסוד של אזרח בישראל".

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל אתמול את עמדת משרד הבריאות. הרופא שאגר חצי טרה-בייט של חומרים פדופיליים, יהיה מי שיפקח על בריאות הילדים.