אפקט הקורונה: 600 מבקרים בלבד נכנסו לארץ באפריל האחרון

בצל התפשטות הנגיף וברקע ההחלטה על איסור כניסת זרים לישראל, נרשמו צניחות חדות במספר היוצאים והנכנסים לארץ. נרשמו 2,700 יציאות לחו"ל בחודש אפריל - לעומת 799 אלף בחודש זה אשתקד

זמן צפייה: 08:52

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) את נתוני כניסות המבקרים לארץ ויציאות ישראלים לחו"ל בחודש אפריל האחרון. בעקבות התפשטות הנגיף והאיסור על כניסות זרים ברוב מדינות העולם, כולל בישראל, נרשמו ירידות דרסטיות בהשוואה לאותו חודש אשתקד.

בחודש שעבר נרשמו 2,700 יציאות של ישראלים לחו"ל, לעומת 799 אלף באותו החודש בשנה שעברה. מתוכן, 2,600 יציאות היו דרך האוויר ופחות ממאה יציאות היו דרך היבשה. כמו כן 600 מבקרים בלבד נכנסו לארץ - לעומת 428 אלף באפריל 2019. כל כניסות המבקרים היו דרך האוויר.

כמו כן, מנתונים של נמל התעופה בן גוריון עולה כי בחודש מארס נרשמה ירידה של 72% בתנועת נוסעים בטיסות בין-לאומיות לעומת השנה שלפני, ובחודש אפריל ירידה של 99.5%. סך הכל מתחילת השנה נרשמה ירידה ממוצע של 47%.

דוח נתב"ג לחודש אפריל 2020

בתוך כך, בשל החזרה לשגרה נמל התעופה בווינה הודיע כי החל מהשבוע, נוסעים שינחתו יוכלו לבצע במקום בדיקות לאבחון קורונה - ולקבל תוצאות בתוך שעתיים עד שלוש. באופן זה, יוכלו להיכנס למדינה מבלי להיכנס באופן אוטומטי לבידוד של 14 ימים.

את הבדיקה, שעלותה 209 דולרים, יוכלו הנוסעים לבצע גם בעת היציאה מהמדינה - וכך להוכיח במדינת היעד שלא נדבקו בנגיף. "טיסות, בין אם לצרכי עסקים או מטרות דחופות, יהפכו כך לבטוחות וקלות יותר", נמסר משדה התעופה.