"קיבלו תלונות מגופי ימין": גיל קופטש הודח מלהרצות לחיילים

לאחר התבטאויות בפייסבוק, בהן בין השאר גינה את התנהגות הנערים מקפריסין, צה"ל החליט להפסיק הרצאותיו בנושא יהדות. קופטש: "אמרו לי 'כתבת תודה לרומאים שהחריבו את המקדש - זה לא ציוני'"

זמן צפייה: 02:42

צה"ל החליט להדיח את הקומיקאי גיל קופטש מהרצאות בפני חיילים – בשל התבטאויות בחשבון הפייסבוק שלו. בימים האחרונים דנו קצינים בכירים, בהם הרב הראשי לצה"ל, קצין החינוך הראשי וראש ענף זהות יהודית בתלונות שהוגשו נגד הקומיקאי על ידי פעילים בארגוני ימין. בין השאר, הגיעו תלונות בנוגע לאמירות כמו "תודה לרומאים שהחריבו את בית המקדש המושחת", וכן אמירות המגנות את מעשי הנערים שהיו מעורבים בפרשת המין באיה נאפה.

קופטש זומן לבירור בימים האחרונים אצל ראש ענף זהות יהודית הרב אבנר כהן, התנצל על דבריו וביקש להמשיך להרצות בנושאי יהדות, פרשת השבוע ושיעורי תורה. בסביבת קופטש טוענים כי אין קשר בין הפייסבוק הפרטי שלו לבין פעילותו בצה"ל, וכי מדובר ברדיפה מצד ארגוני ימין קיצוני המפשפשים בפייסבוק שלו כדי להדיחו.

עוד בחדשות 13:

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית שוחררה בערבות – עד למשפטה

בעקבות מות הפועל בהרצליה: חמישה בני אדם נעצרו

עשרות דרוזים עוכבו כשניסו להיכנס לסוריה דרך ירדן

אביו של אחד החשודים באונס התיירת הבריטית, מניח תפילין בכניסה להארכת המעצר
אביו של אחד החשודים באונס התיירת הבריטית, מניח תפילין בכניסה להארכת המעצר | צילום: חדשות 13

"כתבתי פוסט חריף בסגנון סטנדאפ נגד ביבי ומחקתי. זה היה הטריגר של כל הסיפור. הצל וגופי הימין התחילו לקלל אותי ואת ילדיי ומחקתי", סיפר קופטש לחדשות 13. "גופי ימין צילמו את הפוסט והפיצו את זה. קיבלתי טלפון מבינ״ה שזומנתי לשימוע בצריף מט לנפול בתל השומר. והוא הסביר לי שקיבלו עליי תלונות מגופי ימין. אני מלקה את עצמי שנתתי להם את הנשק הזה".

"הוא אמר לי 'מה שכתבת על ביבי לא אכפת לי אבל כתבת בתשעה באב שתודה רבה לרומאים שהחריבו את בית המקדש כי היה מקום מושחת'. הוא אמר לי שזה לא ציוני וזה נוגד את ערכי צה"ל. ועוד כתבתי על הנערים בקפריסין ששמו כיפה שזה פני הציונות. על זה הוא אמר לי שזה אנטי ציוני".

מדובר צה"ל נמסר: "מר גיל קופטש התבטא במספר פרסומים באופן פוגעני ולא ממלכתי. לאחר בחינת תוכן הפרסומים הוחלט, מתוך רצון לשמור על ממלכתיות בצה"ל, להפסיק פעילות במסגרתה הרצה מר קופטש לחיילים. ההחלטה לא נבעה מהתערבות של גורם חיצוני".