פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית שוחררה בערבות - עד למשפטה

התיירת בת ה-19 שנאשמת בפגיעה ברגשות הציבור שוחררה ממעצר, עד שתובא בפני שופט ב-2 באוקטובר. זאת, ברקע טענותיה לפיהן הופעל עליה לחץ מצד חוקרי המשטרה להודות כי בדתה את תלונת האונס

זמן צפייה: 02:43

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית, שנאשמת בפגיעה ברגשות הציבור ובשיבוש הליכי משפט, שוחררה היום (שלישי) ממעצר בערבות עד למשפטה ב-2 באוקטובר. זאת, ברקע תלונותיה לפיהן הופעל עליה לחץ מצד חוקרי המשטרה להודות כי בדתה את תלונת האונס נגד 12 הנערים הישראלים. ככל הנראה היא תשהה עד לפתיחת משפטה בקפריסין. סכום הערבות ששולם ע"י אביה עומד על 100 אלף שקלים.

עו"ד ניר יסלוביץ, שמייצג חלק מהנערים שהיו מעורבים בפרשה, התייחס להתפתחות החדשה בתיק: "שחרורה של הצעירה הבריטית בערבות לא מפחית מחומרת המעשה המחריד שלה, ואינו מעיד על כך שלא יוגש נגדה כתב אישום, ובטח שאינו אומר דבר על התביעה האזרחית שמתגבשת נגדה". לדבריו, "מעציב בעיני שכנראה היא תנסה להימלט מאימת הדין בקפריסין, אך אנו ערוכים לכל תרחיש".

כזכור, בשבוע שעבר הוארך מעצרה בתשעה ימים, בשל בקשת עורכי דינה החדשים לזמן נוסף כדי ללמוד את פרטי התיק. התיירת בת ה-19 הייתה עצורה במשך כחודש, לאחר ששינתה את גרסתה וסיפרה כי בדתה את האונס.

לכתבות נוספות בנושא: 

פרשת המין בקפריסין: מעצרה של הצעירה הבריטית הוארך בתשעה ימים

פרשת המין בקפריסין: עורך דינה של הצעירה התפטר; מעצרה הוארך

"התיירת הבריטית: המשטרה בקפריסין אילצה אותי לשנות את גרסתי"

המלון שבו אירעה פרשת המין בקפריסין
המלון שבו אירעה פרשת המין בקפריסין | צילום: החדשות 13

לפני כשלושה שבועות התפטר מתפקידו עורך דינה הקודם של הצעירה, במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט בעיירה פראלימני שבקפריסין. זאת, לדבריו, בשל חילוקי דעות ביניהם.

עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את חלק מהנערים הישראלים שעליהם התלוננה, הגיב להתפטרותו של עורך הדין: "עורך דין מתפטר מייצוג לרוב במקרים בהם יש חוסר אמון או מחלוקת באשר לקו ההגנה בינו לבין מרשו". לדבריו, "עצם ההתפטרות של עורך הדין של הנאשמת מלמד אף הוא שהנאשמת ממשיכה להסתבך בשקריה הפתלתלים".

הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה

כמה ימים קודם לכן, טענה התיירת כי המשטרה אילצה אותה לשנות את גרסתה ולחתום על מסמך הודאה לאחר שהוחזקה שעות ארוכות בתחנת המשטרה המקומית ללא עורך דין. כך, לפי דיווחים ב"סאן" הבריטי.

עוד טענה הצעירה, שהחוקרים איימו עליה שיעצרו את "חבריה לקונספירציה" אם היא לא תשתף פעולה, ושהיא חתמה על ההצהרה שקרית שנכתבה על ידי חוקרי המשטרה עצמם בה היא מודה שבדתה את הסיפור, כיוון שהייתה מותשת אחרי שמונה שעות חקירה.

מייקל פולאק, עורך דינה של הצעירה, אמר כי "ההודאה הושגה תחת לחץ גדול ואיומים. לא ניתנה לה גישה לעורך דין, ואנחנו גם מבינים לצערנו שאף שלב בהליכים לא הוקלט". על פי הדיווח, דקות לפני שהוגש נגדה כתב האישום, שלחה בת ה-19 הודעות לחבריה ובהן כתבה: "זה מטורף, הם לא נותנים לי לדבר עם אף אחד, הם מנסים לגרום לי לחתום על משהו".