פרשת המין בקפריסין: עורך דינה של הצעירה התפטר; מעצרה הוארך

בשל חילוקי דעות בין הצדדים, סניגורה של התיירת המואשמת בכך שבדתה תלונה על אונס קבוצתי בידי 12 צעירים ישראלים - ביקש להפסיק לייצג אותה. היא תמשיך לשהות במעצר לפחות עד 19 באוגוסט

זמן צפייה: 01:00

פרשת המין בקפריסין: עורך דינה של התיירת הבריטית שעצורה בקפריסין בחשד לכך שבדתה תלונה על אונס קבוצתי בידי 12 צעירים ישראלים, התפטר מתפקידו היום (רביעי) במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט בעיירה פראלימני שבקפריסין. זאת, לדבריו - בשל חילוקי דעות ביניהם. במהלך אותו דיון הוארך מעצרה של הצעירה עד 19 באוגוסט.

עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את חלק מהנערים הישראלים שעליהם התלוננה, הגיב להתפטרותו של עורך הדין: "עורך דין מתפטר מייצוג לרוב במקרים בהם יש חוסר אמון או מחלוקת באשר לקו ההגנה בינו לבין מרשו". לדבריו, "עצם ההתפטרות של עורך הדין של הנאשמת מלמד אף הוא שהנאשמת ממשיכה להסתבך בשקריה הפתלתלים".

כזכור, ביום שני טענה התיירת הבריטית כי המשטרה אילצה אותה לשנות את גרסתה ולחתום על מסמך הודאה לאחר שהוחזקה שעות ארוכות בתחנת המשטרה המקומית ללא עורך דין. כך, לפי דיווחים ב"סאן" הבריטי.

עוד טענה הצעירה, שמואשמת בפגיעה ברגשות הציבור ושיבוש הליכי משפט, שהחוקרים איימו עליה שיעצרו את "חבריה לקונספירציה" אם היא לא תשתף פעולה, ושהיא חתמה על ההצהרה שקרית שנכתבה על ידי חוקרי המשטרה עצמם בה היא מודה שבדתה את הסיפור, כיוון שהייתה מותשת אחרי שמונה שעות חקירה.

לכתבות נוספות בנושא >>

פרשת המין בקפריסין: כתב אישום הוגש נגד הצעירה הבריטית

פרסום ראשון: משטרת קפריסין פתחה בחקירה נגד הצעירים הישראלים

פרשת המין בקפריסין: הבריטית תואשם בפגיעה ברגשות הציבור

הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה

מייקל פולאק, עורך דינה של הצעירה לשעבר, אמר אז כי "ההודאה הושגה תחת לחץ גדול ואיומים. לא ניתנה לה גישה לעורך דין, ואנחנו גם מבינים לצערנו שאף שלב בהליכים לא הוקלט".

על פי הדיווח, דקות לפני שהוגש נגדה כתב האישום, שלחה הצעירה הודעות לחבריה ובהן כתבה "זה מטורף, הם לא נותנים לי לדבר עם אף אחד, הם מנסים לגרום לי לחתום על משהו".

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

בד בבד, בשבוע שעבר המשטרה בקפריסין הגישה כתב אישום נגד הצעירה הבריטית, שהודתה כי שיקרה שנאנסה על ידי 12 נערים ישראלים, בגין פגיעה ברגשות הציבור ושיבוש הליכי משפט. השופטת בדיון אמרה כי "בשל שקריה של הצעירה, 12 צעירים נעצרו לשווא ויש לכך השפעה קשה על עתידם של הצעירים - שחוו טראומה". אם בת ה-19 תורשע, היא צפויה להישלח לעד שנת מאסר וכן קנס בסך 1,750 אירו.

כמו כן, בכוונת עורך הדין של חלק מהנערים להגיש תביעה ייצוגית נגד הצעירה על סך לפחות 60 אלף אירו. גם הרשויות במדינה שוקלות להגיש תביעה נגד הצעירה בעקבות הוצאות החקירה הגבוהות.