פרשת המין בקפריסין: הבריטית תואשם בפגיעה ברגשות הציבור

לאחר שהודתה כי בדתה את התלונה בדבר אונס שעברה ע"י 12 ישראלים, הרשויות בקפריסין צפויות להאשים את הצעירה בהטעיית הרשויות והפרעה חמורה לסדר הציבורי. ככל הנראה היא תקבל עונש מאסר וקנס

זמן צפייה: 03:17

הצעירה הבריטית שהודתה כי בדתה את התלונה בדבר אונס קבוצתי על ידי 12 צעירים ישראלים, תואשם מחר (שני) בפגיעה ברגשות הציבור, וככל הנראה תקבל עונש מאסר ותשלום קנס. זאת, לאחר שדיון בעניין היה אמור להתקיים היום בבית המשפט בקפריסין, ונדחה בשל מצבו הרפואי של עורך דינה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

לאחר שהמתלוננת שינתה גרסה: כל הנערים העצורים בקפריסין שוחררו

פרשת המין בקפריסין: כתב אישום יוגש מחר נגד הצעירה הבריטית

שינוי גרסת הצעירה הבריטית: כעסתי שצולמתי – לכן טענתי שנאנסתי

Capture
הצעירה הבריטית, מובאת לדיון בהארכת מעצרה

בכוונת עורך הדין של חלק מהנערים להגיש תביעה ייצוגית נגד הצעירה על סך לפחות 60 אלף אירו. גם הרשויות במדינה שוקלות להגיש תביעה נגד הצעירה בעקבות הוצאות החקירה הגבוהות.

מוקדם יותר אתמול, שבעת הנערים שהיו עצורים בקפריסין בחשד לאונס התיירת הבריטית, שוחררו ממעצר, לאחר שהמתלוננת הודתה בחקירתה כי טענה שהנערים אנסו אותה כיוון שכעסה עליהם שצילמו את האירוע. הנער שהיה החשוד המרכזי בפרשה, אמר לאחר שחרורו כי "הצילום היה בהסכמה".

אחד הנערים ששוחררו אמר אתמול כי "עד שלא אדרוך בארץ ישראל לא אעכל את זה שאני באמת משוחרר. זה נס גלוי, הקערה נהפכה על פיה". עוד הוסיף הנער כי "עברתי ימים קשים, אינטנסיביים. היה לנו קשה מבחינת האוכל, הצרכים, כל דבר. הייתי צריך להילחם. אני שמח שהצדק יצא לאור. האמנתי שנצא זכאים, אבל לא האמנתי שבכזו מהירות. אני אעשה שינויים בחיים שלי".

אחד מהנערים ששוחרר
אחד מהנערים ששוחרר | צילום: חדשות 13

אתמול, כאמור, היו אינדיקציות לכך שיש סתירות בגרסתה של המתלוננת. בין היתר, עלה כי במהלך חקירתה תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים - דבר שהוביל את חוקרי המשטרה לפקפק בגרסתה.

בתוך כך, ראש ממשלת איה נאפה ואניס קורוסוס ציין כי "ננקוט פעולות חוקיות נגד כל מי שעזר לקדם את השקר הזה, כולל הנערה שמסרה את ההצהרה הבדויה". עוד הוסיף כי בעירייה מתכננים לאשר בימים הקרובים את התקנתן של מצלמות אבטחה ברחבי העיר: "תיירים לא צריכים רק להיות בטוחים אלא גם להרגיש בטוחים". הריאיון המלא ישודר הערב ב"לפני החדשות".

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שבעת הנערים הישראלים צפויים להשתחרר. בעקבות השינוי הדרמטי בפרשה, אביו של אחד מהנערים שנחשדו באונס אמר לחדשות 13 כי "הילדים חפים מפשע והכול היה בהסכמה. הקדוש ברוך הוא עשה פה נס גלוי. אמרו לנו שהמתלוננת התהפכה בחקירתה והודתה ששיקרה. אנחנו מלאים באושר כי האמת יצאה לאור, וזה מה שחשוב - שהילדים האלה חוזרים הביתה".