פרשת המין בקפריסין: כתב אישום הוגש נגד הצעירה הבריטית

התיירת, שהתלוננה כי 12 צעירים ישראלים אנסו אותה, הואשמה בפגיעה ברגשות הציבור ובשיבוש הליכי משפט. השופטת אמרה: "בשל שקריה, הנערים חוו טראומה". אם תורשע, היא עלולה להישלח למאסר

זמן צפייה: 01:00

פרשת המין בקפריסיןהמשטרה בקפריסין הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד הצעירה הבריטית, שהודתה כי שיקרה שנאנסה על ידי 12 נערים ישראלים, בגין פגיעה ברגשות הציבור ושיבוש הליכי משפט. השופטת בדיון אמרה כי "בשל שקריה של הצעירה, 12 צעירים נעצרו לשווא ויש לכך השפעה קשה על עתידם של הצעירים - שחוו טראומה".

בתוך כך, מעצרה של התיירת הוארך בשמונה ימים. אם בת ה-19 תורשע, היא צפויה להישלח לעד שנת מאסר וכן קנס בסך 1,750 אירו.

לעוד כתבות בנושא:

פרשת המין בקפריסין: הבריטית תואשם בפגיעה ברגשות הציבור

לאחר שהמתלוננת שינתה גרסה: כל הנערים העצורים בקפריסין שוחררו

החשד לאונס בקפריסין: אחד הסרטונים מליל האירוע דלף לרשת

הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה

פרקליטה של התיירת הבריטית, אנדראס פיטאג׳יס
פרקליטה של התיירת הבריטית, אנדראס פיטאג׳יס

מוקדם יותר היום, חלק מהנערים שנחשדו באונס פנו לחברות שביטחו את הטיול שלהם בדרישה לקבל פיצוי כספי על כך שהרסו להם את החופשה באייה נאפה. בחברות הביטוח ציפו לתביעה כזו, וכעת הבקשה נמצאת אצל היועצים המשפטיים של החברות שיחליטו כיצד לנהוג בעניין. 

כידוע, בכוונת עורך הדין של חלק מהנערים להגיש תביעה ייצוגית נגד הצעירה על סך לפחות 60 אלף אירו. גם הרשויות במדינה שוקלות להגיש תביעה נגד הצעירה בעקבות הוצאות החקירה הגבוהות.

ביום ראשון שבעת הנערים שהיו עצורים בקפריסין בחשד לאונס קבוצתי, שוחררו ממעצר. הנער שהיה החשוד המרכזי בפרשה, אמר לאחר שחרורו כי "הצילום היה בהסכמה".

Capture
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בהארכת מעצרה | צילום: החדשות 13

עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם
עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם | צילום: חדשות 13

אחד הנערים ששוחררו אמר כי "עד שלא אדרוך בארץ ישראל לא אעכל את זה שאני באמת משוחרר. זה נס גלוי, הקערה נהפכה על פיה". עוד הוסיף הנער כי "עברתי ימים קשים, אינטנסיביים. היה לנו קשה מבחינת האוכל, הצרכים, כל דבר. הייתי צריך להילחם. אני שמח שהצדק יצא לאור. האמנתי שנצא זכאים, אבל לא האמנתי שבכזו מהירות. אני אעשה שינויים בחיים שלי".

ביום ראשון, כאמור, היו אינדיקציות לכך שיש סתירות בגרסתה של המתלוננת. בין היתר, עלה כי במהלך חקירתה תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים - דבר שהוביל את חוקרי המשטרה לפקפק בגרסתה.

אחד מהנערים ששוחרר
אחד מהנערים ששוחרר | צילום: חדשות 13

ראש עיריית אייה נאפה ואניס קורוסוס ציין כי "ננקוט פעולות חוקיות נגד כל מי שעזר לקדם את השקר הזה, כולל הנערה שמסרה את ההצהרה הבדויה". עוד הוסיף כי בעירייה מתכננים לאשר בימים הקרובים את התקנתן של מצלמות אבטחה ברחבי העיר: "תיירים לא צריכים רק להיות בטוחים אלא גם להרגיש בטוחים". הריאיון המלא ישודר הערב ב"לפני החדשות".

מוקדפ יותר באותו היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שבעת הנערים הישראלים צפויים להשתחרר. בעקבות השינוי הדרמטי בפרשה, אביו של אחד מהנערים שנחשדו באונס אמר לחדשות 13 כי "הילדים חפים מפשע והכול היה בהסכמה. הקדוש ברוך הוא עשה פה נס גלוי. אמרו לנו שהמתלוננת התהפכה בחקירתה והודתה ששיקרה. אנחנו מלאים באושר כי האמת יצאה לאור, וזה מה שחשוב - שהילדים האלה חוזרים הביתה".