בעקבות מות הפועל בהרצליה: חמישה בני אדם נעצרו

במהלך חקירת נפילתו למוות של עובד כבן 50 מגובה תשע קומות באתר בנייה בעיר, נעצרו חמישה חשודים, ביניהם קבלן מוכר. בהמשך היום הם יובאו להארכת מעצר

עשרה עדים וחשודים עוכבו אתמול (רביעי) לחקירה בעקבות מותו של פועל בן 50, שנפל מגובה תשע קומות באתר בנייה בשכונת גליל ים שבהרצליה – מתוכם נעצרו חמישה, שיובאו היום לדיון בהארכת מעצרם. בין העצורים גם קבלן מוכר. חקירת מות הפועל הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית.

ראובן בן שמעון מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה מסר בתגובה: "בפעם הראשונה בהיסטוריה מנהל בכיר הנושא באחריות כוללת משלם מחיר ונעצר , זוהי נקודת מפנה חשובה שכן עד כה רק נושאי משרה זוטרים שילמו מחיר אישי על הרג פועלים , זהו מסר ברור לכלל הקבלנים והיזמים שמה שהיה לא יהיה ועליהם לדאוג לבטיחות העובדים כי חיי האדם קודמים לרווחים ולא בונים מגדלים על גופות של פועלים"

בשבוע שעבר נהרג פועל כבן 30 לאחר שנפגע בראשו מחפץ כבד, באולם אירועים במועצה האזורית חוף השרון. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

עוד בחדשות 13:

פועל כבן 30 נהרג מפגיעת חפץ כבד באולם אירועים בשרון

לאחר שנפל מכלי שיט: פועל זר אותר ללא רוח חיים בנמל אשדוד

פועל כבן 45 נהרג באתר בנייה בצפון השומרון

אמבולנס. ארכיון
אמבולנס. ארכיון | צילום: חדשות 13

"כשהגענו ראינו גבר כבן 30 שוכב בתוך האולם כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה כשרופא ואחות שהיו במקום מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות", סיפר פרמדיק מד"א עידן סיפר. "המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות, הנשמות ועיסויים אבל לצערנו כעבור זמן ממשוך נאלצנו לקבוע את מותו".

זירת תאונת העבודה באחיסמך (ארכיון)
זירת תאונת העבודה באחיסמך (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לפני כשבועיים נהרג פועל כבן 45 באתר בנייה ביישוב חיננית שבצפון השומרון, לאחר שככל הנראה נמחץ על ידי עגלת משאית. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו כשהוא במצב אנוש עם חבלות בפלג גופו העליון וביצע בו פעולות החייאה - שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

פרמדיק מד"א שהגיע למקום האירוע סיפר כי "הגבר שכבר פצוע סמוך לחלקה האחורי של המשאית, ליד הנגרר, חבלה קשה בפלג גופו העליון. מיד התחלנו בטיפול רפואי, הכנסנו אותו לאמבולנס וביצענו בו פעולות החייאה. הפציעה שלו הייתה קשה מאוד, ולאחר דקות ארוכות נאלצנו לקבוע את מותו".