פועל כבן 45 נהרג באתר בנייה בצפון השומרון

הגבר, ככל הנראה נהג משאית שנמחץ מעגלת כלי הרכב, נפצע תחילה אנוש. צוות מד"א שהגיע למקום התאונה ביישוב חיננית ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן ניאלץ לקבוע את מותו

זירת התאונה בצפון השומרון בה נהרג הפועל
זירת התאונה בצפון השומרון בה נהרג הפועל (ארכיון) | צילום: דוברות מד״א

פועל כבן 45 נהרג היום (חמישי) באתר בנייה ביישוב חיננית שבצפון השומרון, לאחר שככל הנראה נמחץ על ידי עגלת משאית. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו כשהוא במצב אנוש עם חבלות בפלג גופו העליון וביצע בו פעולות החייאה - שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. עד כה, מאז תחילת 2019 נהרגו בישראל 55 פועלים בתאונות עבודה.

פרמדיק מד"א שהגיע למקום האירוע סיפר כי "הגבר שכבר פצוע סמוך לחלקה האחורי של המשאית, ליד הנגרר, חבלה קשה בפלג גופו העליון. מיד התחלנו בטיפול רפואי, הכנסנו אותו לאמבולנס וביצענו בו פעולות החייאה. הפציעה שלו הייתה קשה מאוד, ולאחר דקות ארוכות נאלצנו לקבוע את מותו".

לכתבות נוספות בנושא >>

פועל בן 36 נהרג בעת חפירת תעלה בראשון לציון

"תחום הבטיחות הוזנח שנים": ההרוג ה-54 בתאונת עבודה ב-2019

חיפה: פועל בן 43 נהרג כתוצאה מנפילה מגובה 6 קומות

מנוף קרס במישור אדומים
מנוף קרס במישור אדומים | צילום: דוברות המשטרה

חובש באיחוד הצלה שהגיע למקום הוסיף כי "לדברי עוברי אורח הכבל האחורי של המשאית התנתק מסיבה שאינה ברורה - מה שגרם למותו. למרבה הצער, נקבע מותו בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל".

מוקדם יותר השבוע, נהרג פועל כבן 20 מפגיעת משטח בטון שהתנתק ממנוף במפעל באזור תעשייה הסמוך ליישוב מעלה אדומים. צוותי מד"א הגיעו למפעל, מצאו את העובד כשהוא ללא רוח חיים – ונאלצו לקבוע את מותו. חוקרי משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת האירוע.

ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה התייחס לאירוע, ואמר: "תאונה זו היא תזכורת חשובה מאוד למר חזי שוורצמן שנבחר לאחרונה למלא את תפקיד מפקח עבודה ראשי במשרד העבודה לכך שגם נושא שמירה על הבטיחות בתחום התעשייה והחקלאות הוזנח במשך שנים רבות על ידי המדינה ונוצר מצב שאין כל הרתעה כלפי בעלי המפעלים שאינם שומרים על הבטיחות".

מנוף קרס במישור אדומים
מנוף קרס במישור אדומים | צילום: דוברות המשטרה

"מאז תחילת שנת 2019 נהרגו 54 פועלים בתאונות עבודה, מתוכם 25 עובדים שנהרגו בתאונות שאירעו במפעלי תעשייה, בתי מלאכה ובמגזר החקלאי, ו-29 פועלים שנהרגו בתאונות בענף הבנייה", הוסיף אסל. "מספר ההרוגים הגבוה בתחום התעשייה והחקלאות רק מלמד כי העבודה במפעלים ובתי מלאכה לא פחות מסוכנת מעבודה באתרי הבנייה ועל כן על מנהל הבטיחות בעבודה להכניס באופן דחוף לסדר העבודה את הטיפול הדחוף בנושא מניעת תאונות עבודה בתחום התעשייה והחקלאות".