אלפי פלסטינים הפגינו סמוך לגדר הרצועה; 7 שריפות פרצו בעוטף

משרד הבריאות בעזה מסר כי 49 מפגינים נפצעו בעימותים עם חיילי צה"ל לאורך הגבול. במקביל, פרצו דליקות בעוטף, כתוצאה מבלוני תבערה. זאת לאחר ירי הרקטה לשדרות ותקיפת צה"ל בעזה במהלך הלילה

זמן צפייה: 01:19

כ-6,500 פלסטינים הפגינו היום (שישי) סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה, יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ומדי פעם גם באש חיה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 49 פלסטינים נפצעו בהפגנות. במקביל, פרצו שבע שריפות, שלוש מהן במועצה אזורית אשכול וארבע במועצה אזורית שער הנגב, כתוצאה מבלוני תבערה. זאת, בצל ירי הרקטה לעבר שדרות ותקיפת צה"ל ברצועה ביממה האחרונה.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בפייסבוק לאחר ההפגנה: "מדיניות הכניעה נמשכת. תגובת ממשלת ישראל לפגיעה הישירה בבניין הישיבה בשדרות אתמול, וההשתוללות הרבתית בגדר היום, היא עוצמתית וחזקה - 30 מיליון דולר דמי פרוטקשן שיועברו לחמאס בשבוע הבא".

בכיר חמאס, חליל אל-חיה, אמר לאחר פגישה עם שליח האו"ם למזרח התיכון: "בחנו היום עם מלאדנוב את המחוייבות של ישראל ליישום הבנות הרגיעה, מחר נבחן עם הקטרים, מחרתיים עם המצרים ואנחנו בוחנים בכלל עם שאר המתווכים את המחוייבות של ישראל ליישום ההבנות. בשום פנים ואופן לא נקבל נסיגה מיישום ההבנות עד שהעם הפלסטיני יחיה בכבוד". אל-חיה הוסיף כי הפלסטינים לא ישלמו את המחיר את המחלוקות הפוליטיות בישראל.

מאמצים לכיבוי שריפה בעוטף עזה | צילום: צפריר ניר

בעקבות המתיחות בעוטף עזה, צה"ל תגבר את מערך כיפת ברזל בדרום הארץ. זאת, ברקע ירי הרקטות ביומיים האחרונים. כמו כן, צה"ל מתחקר מדוע הרקטה שנורתה אתמול לעבר שדרות לא יורטה על ידי כיפת ברזל.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190614-1710' autoplay='0' credit='' desc='שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה' kid='1_ot7gkpzl' duration='16'']

הפגנה על גבול הרצועה

לכתבות נוספות בנושא >> 

ברקע המתיחות: מלאדנוב נפגש עם בכירי חמאס ברצועה

בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה: בוטל מרחב הדיג ברצועה

נס בשדרות: רקטה פגעה בישיבה – ונבלמה על ידי קורת המבנה

אמש, כאמור, נורתה רקטה מבית חנון שבצפון הרצועה לעבר יישובי הדרום, אשר פגעה בישיבה בשדרות. בתגובה, צה"ל תקף הלילה מוצבים ומטרות של חמאס. כמו כן, בלילה שבין רביעי לחמישי שוגרה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, סמוך ליישוב נירים, ויורטה על ידי כיפת ברזל.

מאמצים לכיבוי שריפה בעוטף עזה | צילום: צפריר ניר

מוקדם יותר היום שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, נכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז ונפגש עם הנהגת חמאס. מלאדנוב העביר מסרי הרגעה בין ישראל לחמאס. בפגישה נכח, בין היתר יו"ר הלשכה המדינית של הארגון אסמעיל הנייה. השניים דנו בהשקעת הכסף הקטרי בפרויקטים של האו"ם ברצועה. לאחר הפגישה, יצא מלאדנוב מעזה דרך מעבר ארז.

סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל | צילום: חדשות 13

כמו כן, עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דיווח היום כי המתווכים הקטארים, המצרים ומתווכים מהאו"ם העבירו מסרים מרגיעים בנוגע להמשך ביצוע הבנות הרגיעה, וביניהן הכנסת הכסף הקטארי ופתיחת מרחב הדיג מחדש לפני סוף השבוע הבא.

לעיתון אף נודע כי המתווכחים העבירו אתמול "הבטחות חדשות הנוגעות להמשך חיוב הכיבוש בביצוע הבנות הרגיעה". זאת, לאחר סבבי שיחות ומגעים שהתנהלו במהלך הימים האחרונים בו איימו הפלגים הפלסטינים להפעיל אמצעים קשים. אותם אמצעים, לטענת הפלגים, הופסקו בשבועיים האחרונים וכוללים את "החיכוך הישיר" לאורך כל הגבול, והפעלת "יחידות חיתוך הגדר" והפריצה לגבול.

נוסף לכך, במהלך הלילה לוחצי צה"ל עצרו חשוד שחצה את גדר המערכת בדרום הרצועה. על החשוד לא נתפס נשק והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.