בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה: בוטל מרחב הדיג ברצועה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי הוטל "סגר ימי מלא" על עזה. זאת, בשל השריפות הרבות שפרצו לאחרונה ביישובי העוטף, ולאחר שבלוני נפץ שוגרו היום - לראשונה מאז הפסקת האש

זמן צפייה: 02:30

המתיחות בדרום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון הודיע אמש (רביעי) על "סגר ימי מלא" שהוטל על הרצועה, שמשמעותו למעשה היא ביטול מרחב הדיג בעזה. זאת, בעקבות ריבוי השריפות שפרצו בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה, ובשל הפרחת בלוני נפץ היום לראשונה מאז הפסקת האש.

מוקדם יותר, "יחידות הפרחת הבלונים" ברצועת עזה פרסמו מסר מאיים לישראל, ובו נכתב: "להבות האש לא יפסיקו כל עוד עזה סובלת".

לעוד כתבות בנושא >> 

לראשונה מאז הפסקת האש: בלוני נפץ הופרחו לעבר עוטף עזה

5 שריפות פרצו בעוטף עזה; חמאס מאיים להסלים הפרות הסדר

47 שריפות, 0 תקיפות של מפריחי בלונים: חודש להפסקת האש בדרום

יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים
יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים | צילום: החדשות 13

אתמול, כאמור, שני בלוני נפץ הופרחו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצו מעל אחד היישובים במועצה אזורית אשכול. זאת, בפעם הראשונה מאז הפסקת האש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירועים.

בתוך כך, גם הפרחת בלוני התבערה מהרצועה נמשכו – כאשר מהבוקר פרצו שמונה שריפות בעוטף, כאשר מתחילת השבוע היו כ-20 דליקות. אתמול שוגרו תשעה בלוני תבערה לעבר יישובי הדרום, ובעקבות זאת צה"ל הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים ימיים, וכעת כאמור, החליט לסגור לחלוטין את מרחב הדיג.
מוקדם יותר, דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה לתושבי הרצועה וכתב: "ענף הדיג בעזה הוא אחד מתחומי המסחר המובילים ברצועה. יש דגים טעימים יותר מאלו של עזה? לצערנו ולאור המשך שיגור בלוני התבערה מעזה לישראל - במטרה לשרוף את השדות - נאלצת מדינת ישראל לצמצם את מרחב הדיג. בכך פוגע הטרור שיוצא מעזה קודם כל בתושבי עזה. תושבי עזה, אל תתנו למנהיגי הטרור לגזול מכם את מה שאללה נתן לכם". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.
יחידות הפרחת הבלונים ברצועת עזה פרסמו מסר מאיים לישראל
יחידות הפרחת הבלונים ברצועת עזה פרסמו מסר מאיים לישראל | צילום: חדשות 13

שלשום, כאמור, פרצו תשע שריפות כתוצאה מבלוני תבערה, חמישה מהן בשלושה מוקדים ביער כיסופים. כמו כן, אחת הדליקות הובילה לנזק גדול מאוד לאחר ש-150 דונמים של חיטה במועצה האזורית שער הנגב עלו באש. בד בבד, חמאס מאיים להסלים את האלימות בהפרות הסדר השבועיות בגדר המערכת.

מאז הפסקת האש לפני כחודש פרצו בעוטף כ-60 שריפות, אך בהתאם להבנות הרגיעה, ישראל לא תקפה חוליות משגרי בלונים ולא הגיבה בתקיפות.

במקביל, חמאס מאיים לחדש את הפרות הסדר המתקיימות בימי שישי בגדר המערכת ומזהיר כי הן יהיו בעלות אופי אלים במיוחד, במיוחד בהשוואה לשבועות האחרונים, בהם חלה ירידה בכמות בקבוקי התבערה שיודו לכיוון כוחות הביטחון ובמספר האנשים שהשתתפו בהפגנות. יחד עם זאת, לקראת סוף השבוע צפויה המשלחת המצרית להיכנס לרצועה, כמו גם המענק הקטארי, כך שיכול להיות שחמאס יבחר לשמור על שקט יחסי.