"פעילי טרור בעזה הונחו לציית לכללי בטיחות - מחשש שי-ם תתקוף"

בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דווח כי גופי הביטחון של ארגוני הטרור ברצועה הורו לכל הדרגים למתן את פעילותם ולהימנע מכינוסים גדולים, כדי למנוע תרחיש שישראל תבצע חיסולים ותקיפות אוויריות

זמן צפייה: 03:39

עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דיווח היום (שבת) מפי גורמים יודעי דבר כי כי גופי הביטחון של ארגוני הטרור ברצועת עזה הוציאו הוראות לכל הדרגים הבכירים ולדרגים בשטח מקרב ארגוני הטרור, בדרישה שיישמעו לכללי הבטיחות, ימתנו את התנועות והפעילויות שלהם ויימנוע מכינוסים גדולים. זאת, לדבריהם, מחשש שישראל תבצע חיסולים או תקיפות אוויריות לפני הבחירות.

כמו כן, נטען כי החשש הוא ממקרה דומה לזה שקרה בתחילת מבצע "עופרת יצוקה" בשנת 2008, שבו נהרגו יותר מ-350 שוטרי חמאס בתקיפה אווירית שהחלה את המבצע.

עוד דווח בעיתון כי השליח הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עימאדי, שהגיע לרצועה בלילה שבין חמישי לשישי – מסר לחמאס כי חלוקת הכסף הקטארי תתבצע עד לסוף השנה הנוכחית. זאת, לאחר שראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, נפגש לאחרונה עם אמיר קטאר, תמים בן חמד.

עוד בחדשות 13:

"הגעת המשלחת המצרית לאזור – בשל כוונת ישראל לחסל בכירי חמאס"

תקרית בגבול הרצועה: חוליית צלפים ירתה לשטח ישראל; אין נפגעים

לאור השקט היחסי: צה"ל מוסיף 2,000 היתרי כניסה לסוחרים עזתים

ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה
ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר השבוע דווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי המשלחת המצרית שביקרה בשבוע שעבר בישראל וברצועת עזה - הגיעה כדי למנוע מישראל להתנקש בשני בכירים מארגון הטרור, שמתנגדים להסכם הרגיעה במתכונתו הנוכחית. לפי הדיווח בכלי התקשורת הערבי, אחד מיעדי ההתנקשות של ישראל היה מנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

בנוסף לסינוואר, המקורות סיפרו לעיתון כי ישראל התכוונה להתנקש גם במרוואן עיסא, שנחשב למפקד בפועל של הזרוע הצבאית של החמאס, שנחשב לתומכו הגדול של מנהיג חמאס. המקורות מסרו כי ישראל רואה בשניים כאחראיים להסלמה ברצועה, ולכן רצתה לחסלם.

Whatsapp Image 2020 01 25 At 1
בלוני נפץ ברמת הגב | צילום: חדשות 13

עוד אמרו המקורות לעיתון כי המשלחת הגיעה לישראל, ופגשה בכירים ביטחוניים לפני כניסתה לעזה, כדי להתריע מפני השלכות חיסול השניים. על פי הדיווח, מערכת הביטחון הישראלית הקלה ראש  בנוגע להשלכות בעקבות תגובת הג'יהאד האסלאמי לאחר חיסולו של בהאא אבו אל-עטא לפני כשלושה חודשים.

מקור בזרוע הצבאית של חמאס הגיב לידיעה ואמר: "הדיווחים על כך שישראל תכננה לחסל בכירים בחמאס הם הוכחה לחוסר האונים של ישראל. על ההנהגה הישראלית הכושלת למצוא פתרונות אחרים לשיגורי הבלונים מעזה". את הדברים אמר לאתר החדשות הפלסטיני "פלסטין אל-אן".