"רשאי אש": רשת הקשר בניסיון הפיגוע בגבול הרצועה • האזינו

מרגע הזיהוי ועד החיסול – כך נשמעה התקרית בדרום לפני כשבועיים, שבה חוסלו שלושה מחבלים • בכיר פלסטיני: "למרות דברי אבו מאזן – לרשות אין ברירה אלא להמשיך את התיאום הביטחוני עם ישראל"

זמן צפייה: 07:39

מתיחות בדרום: הקלטות רשת הקשר מניסיון הפיגוע שאירע בחודש שעבר בגבול רצועת עזה מתפרסמות הערב (ראשון), ובהן ניתן לשמוע את הכוחות מזהים את החשודים שהשליכו מטענים, מכווינים את כלי השריון לעברם ומבצעים ירי והורגים אותם. ניסיון הפיגוע הזה, מסמל את תחילת גל המתיחות החדש בדרום.

עוד בחדשות 13:

שלוש פצצות מרגמה נורו לישראל – אחת יורטה; צה"ל תקף ברצועה

האם שנפלה עם בתה התינוקת בדרך לממ"ד – משחזרת לראשונה • צפו

השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל
השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

גורם בכיר ברשות: התיאום הביטחוני עם ישראל יימשך

ברקע הכרזת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי ינתק את כל הקשרים עם ישראל, גורם פלסטיני בכיר אמר הערב לחדשות 13 כי "לרשות הפלסטינית אין ברירה אלא להמשיך את התיאום הביטחוני עם ישראל".

גם חמאס מצא את עצמו בנקודה בעייתית: הוא איבד את התמיכה שהייתה לו מצד סולימאני, וסופג את עוינותה החדשה של מצרים. כעת ארגון הטרור נקרע בין הרצון לתבוע את עלבונו על תוכניתו של טראמפ לבין הרצון להגיע להסדרה.

שיגור לעבר הדרום (ארכיון)
שיגור לעבר הדרום (ארכיון) | צילום: רויטרס

ישראל לא מרימה ידיים / אלון בן דוד

למרות ההסלמה בגבול הרצועה, והחרפת התגובה הצבאית והאזרחית, ישראל עוד לא הרימה ידיים מהניסיון להגעה להסדרה מול חמאס. ארגון הטרור, מצדו, משחרר קיטור באמצעות הירי הגובר, אך נזהר שלא לחצות את הגבול שיוביל לעימות. כך למשל לא ירה חמאס לעבר המבקרים הרבים בפסטיבל דרום אדום, והמתין לעזיבת המטיילים לפני שביצע את הירי אמש.

אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית | צילום: רויטרס

הלילה תקף חיל האוויר מספר יעדי טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה - זאת בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר קיבוץ נחל עוז וקיבוץ עלומים שבעוטף. בין היעדים שהותקפו: תשתיות תת-קרקעיות של חמאס ומבנה המשמש כחמ"ל צבאי. מדובר צה"ל נמסר כי "תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור".

הירי שבוצע בשעות הערב הינו הרביעי במספר בימים האחרונים לעבר דרום הארץ - כאשר 11 רקטות שוגרו לעבר העוטף. האזעקה באזור נשמעה בזמן ביקורו באזור של יו"ר כחול לבן בני גנץ, במסגרתו נפגש עם תושבים. הרקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק.

בעקבות המצב המתוח, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון הודיע על עצירת הכנסת מלט לרצועת עזה וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים עזתיים עד להודעה חדשה.