האם שנפלה עם בתה התינוקת בדרך לממ"ד - משחזרת לראשונה • צפו

ולה דיגילוב משדרות סיפרה כי הצליחה למנוע מבתה פגיעה קשה יותר: "פעלתי מאינסטינקט אמהי". עוד הוסיפה: "הייתי מעורפלת, רק כשהנחתי אותה בעגלה הבנתי שהיא בוכה וקיבלה מכה"

זמן צפייה: 01:30

מתיחות בדרום: ורה דיגלוב, שנפלה בשבוע שעבר עם בתה התינוקת, בדרך למרחב המוגן בעת התרעת "צבע אדום" שחזרה היום (ראשון) כיצד מנעה מבתה פגיעה קשה יותר. "הבנתי תוך שניות שאני הולכת ליפול קדימה עם הילדה, והסתובבתי עם הגב ונפלתי כאשר הילדה בידיים שלי. שתינו בעצם קיבלנו מכה בראש מהמדרגה, הצלחתי לסובב אותה שלא תיפול על הפנים. פעלתי מאינסטינקט אמהי".

"באותו רגע עוד לא קלטתי שהיא חטפה מכה, כי קיבלתי מכה חזקה בעצמי והייתי מסוחררת ומעורפלת - למרות שהילדה בכתה", המשיכה. "רצנו לממ"ד ושמתי אותה לרגע בעגלה כי הרגשתי שאני לא מצליחה להחזיק אותה. ואז הבנתי שהיא קיבלה מכה ובוכה, ואמרתי לבעלי שיזעיק אמבולנס".

עוד בחדשות 13:

שלוש פצצות מרגמה נורו לישראל – אחת יורטה; צה"ל תקף ברצועה

אם התינוקת שנפצעה בדרך לממ"ד: "רק נולדה, וכבר סובלת מטראומה"

"לא מדבר על הבעיה הגדולה של הפלסטינים": גרינבלט נגד אבו-מאזן

ולה דיגילוב שנפלה עם בתה התינוקת באזעקה בדרך לממ״ד
ולה דיגילוב שנפלה עם בתה התינוקת באזעקה בדרך לממ״ד | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר, כאמור, נפלו האם ובתה בת השלושה שבועות בדרכן למרחב המוגן. הן פונו לבית החולים סורוקה, שם ייצבו הרופאים את פציעתה של התינוקת. "יש פה תינוקת שרק נולדה, וכבר היא סובלת מטראומה כזאת, שתלווה אותה לכל החיים", אמרה האם לחדשות 13 יממה לאחר מכן. "יש לנו שלושה ילדים ולא ידעתי את מי לקחת קודם. תפסתי את התינוקת, שזה היה הצבע האדום הראשונה שלה, ורצנו במדרגות למטה. החלקתי עם הילדה בידיים, שתינו קיבלנו מכה בראש".

הירי לעבר הדרום נמשך בסוף השבוע: לאחר שצה"ל תקף ביום שישי ברצועת עזה, אתמול נורו שלוש פצצות מרגה לשטח ישראל. שתיים נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ואחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף, אך יש נפגעים בנפש. דובר צה"ל מסר כי בתגובה לירי, טנק תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה. כשעה לאחר מכן, סוכנות הידיעות "שיהאב" פרסמה תמונות מהתקיפה.

שיגור לעבר הדרום (ארכיון)
שיגור לעבר הדרום (ארכיון) | צילום: רויטרס

ביום שישי נשמעו התרעות צבע אדום בשדרות, ובמועצה האזורית שער הנגב לאחר שנורו שלוש רקטות מעזה לעוטף. שתי רקטות יורטו ואחת נוספת נפלה בשטח פתוח באזור שדרות. ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר. צוות מד"א פינה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות.

ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר. צוות מגן דוד אדום פינה לבית החולים סורוקה תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות.