בתגובה להפרחת הבלונים: חיל האוויר תקף יעדי חמאס ברצועה

דובר צה"ל מסר כי הותקפו מספר יעדים של ארגון הטרור, בהם מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית. זאת, לאחר שאתמול נרשמו למעלה מ-60 שריפות בעוטף. לא דווח על נפגעים בתקיפה

זמן צפייה: 00:47

המתיחות בדרום: דובר צה"ל מסר הלילה (רביעי) כי חיל האוויר תקף יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ לעוטף עזה במהלך השבוע האחרון. מטוסי קרב, מסוקי קרב, וטנקים תקפו מתחם צבאי, תשתיות קרקעיות ועמדות תצפית. לא דווח על נפגעים בתקיפות.

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף מתקן דרומית לעיר עזה, ועמדות תצפית של כוח הריסון של החמאס במרכז הרצועה. עוד דווח כי הותקפו שטחים ריקים סמוך לשדה התעופה הישן מזרחית לרפיח.

לכתבות נופסות בנושא >> 

60 שריפות בעוטף; לראשונה: מערכת לייזר מבצעית נגד בלוני תבערה

מהבוקר: 20 שריפות מבלוני תבערה; ראשי הרשויות: "דורשים מענה"

בתגובה לשיגר הבלונים - צה''ל תקף ברצועה
בתגובה לשיגר הבלונים - צה''ל תקף ברצועה

דובר חמאס ברצועת עזה, פאוזי ברהום, הגיב על התקיפה וציין כי "המשך ההסלמה הישראלית נגד רצועת עזה ותקיפת המתקנים מוכיחות שהכיבוש ממשיך במדיניות הנפשעת שלו, אך אלו לא ירפו את ידי העם הפלסטיני וההתנגדות שלו להמשיך בדרך המאבק והגנה על זכויותיו וחירותו ולהתנגד למצור".

עוד כתב ברהום בהודעה לכלי התקשורת כי "המצור על יותר משני מיליון פלסטינים ברצועת עזה מזה 14 שנים במטרה להרוס את חיי התושבים ולבודדם גיאוגרפית, חברתית ומדינית הוא דבר שלא ניתן לקבלו. על כל הפלסטינים ועל הפלגים השונים לשאת באחריות לבלום את התוקפנות נגדם ולהגן על העם הפלסטיני והאינטרסים שלו".

ברקע ההתחממות, לראשונה הוצבה בעוטף מערכת לייזר מבצעית נגד בלוני תבערה, שתתחיל לפעול כבר היום בבוקר. מדובר במערכת שבשלבי הניסוי שלה רשמה יותר מ-90% הצלחה. יש לציין כי מדובר רק במערכת אחת, וכי כדי להגן על כל עוטף עזה נדרשות 5-4 מערכות.

כאמור, אתמול פרצו כ-60 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. צוותי כיבוי, יחד עם אנשי קק"ל ורט"ג, פעלו כדי לכבות את האש. רוב המוקדים היו קטנים, אך בכל מהמקומות נגרם נזק. צה"ל מבצע ירי לעבר בלונים בעודם באוויר, אך עד כה לא ירה היום על מפריחי בלונים.