60 שריפות בעוטף; לראשונה: מערכת לייזר מבצעית נגד בלוני תבערה

צוותי כיבוי אש, בסיוע קק"ל ורט"ג פעלו במספר שיא של מוקדים באזור. רובם היו קטנים, אך בחלקם נגרם נזק • מערכת הלייזר רשמה 90% הצלחה בשלבי הניסוי, אך היא לא מכסה את כל האזור

זמן צפייה: 04:35

הסלמה בטרור הבלונים: כ-60 שריפות פרצו היום (שלישי) בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. צוותי כיבוי, יחד עם אנשי קק"ל ורט"ג, פעלו כדי לכבות את האש. רוב המוקדים היו קטנים, אך בכל מהמקומות נגרם נזק. צה"ל מבצע ירי לעבר בלונים בעודם באוויר, אך עד כה לא ירה היום על מפריחי בלונים.

ברקע ההתחממות, לראשונה הוצבה בעוטף מערכת לייזר מבצעית נגד בלוני תבערה, שתתחיל לפעול כבר מחר בבוקר. מדובר במערכת שבשלבי הניסוי שלה רשמה יותר מ-90% הצלחה. יש לציין כי מדובר רק במערכת אחת, וכי כדי להגן על כל עוטף עזה נדרשות 5-4 מערכות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ ליועמ"ש: אפסות פעולתך נוכח קריאות הרצח נגדי – התרת דמי

פוטין הכריז: רוסיה פיתחה חיסון ראשון בעולם לקורונה

מערכת לייזר מבצעית נגד בלוני תבערה
מערכת לייזר מבצעית נגד בלוני תבערה

מוקדם יותר היום, שר הביטחון בני גנץ סייר בפיקוד העורף והשתתף בדיון בנוגע להתקדמות הקמת מפקדת הקורונה. בסיום הפגישה התייחס ראש הממשלה החליפי להמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף, והשיב לאיומי חמאס: "אם ארגון הטרור לא יפסיק בשיגור בלוני התבערה - נגיב בעוצמה".

"חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל, אנחנו לא מוכנים לקבל את זה וסגרנו את מעבר כרם שלום כתוצאה מכך", המשיך גנץ. "טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לסוגייה במהלך סיור בבסיס חיל האוויר בחצור ואמר כי "יהיה מחיר כבד לכל הגרורות של איראן, כולל בעזה, על הפרחת הבלונים". עוד אמר ראש הממשלה כי "חיל האוויר פועל ברדיוס של 360 מעלות נגד האיומים על מדינת ישראל. 95% מהאיומים האלה מקורם באיראן. היא מאיימת עלינו עם נשק גרעיני, עם טילים ועם הגרורות שלה, כולל בעזה".

שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה
שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה | צילום: צוות מטעי השקמה

הבוקר דיווח העיתון אל-אח'באר הלבנוני כי המשך הפרחת בלוני התבערה וירי הטילים אתמול לעבר הים, בוצעו בשל מניעת הכנסת חומרים שניתן לעשות בהם שימוש כפול לרצועת עזה ועיכוב פרויקטים בין-לאומיים על ידי ישראל.

נוסף על כך, מקורות נוספים מסרו לעיתון כי היחידות בשטח האחראיות על ההפגנות הליליות על הגדר והשייכות לוועדה הלאומית לצעדות השיבה – מוכנות לחדש את פעילותן במהלך הימים הקרובים.

על פי הדיווח, מקורות בעזה מסרו כי ירי הטילים נעשה במתכוון ומטרתו הייתה להעביר מסר לישראל, לפיו חמאס מוכן להסלמה ולעימות נגד ישראל. כמו כן, מקורות אחרים בחמאס טענו כי אין משמעות לעמדתו של שר הביטחון בני גנץ, המדברת על קשר בין הקלות על עזה לבין החזרת השבויים, והוסיפו כי הוא מנסה לברוח מהבנות.